| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj | PSK 455 | 7 | 0 + 1 | 1 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Doç.Dr. FATİH BAL, Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, Doç.Dr. ELİF YÖYEN, Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR GÖÇMEN, Doç.Dr. EDA ERMAĞAN ÇAĞLAR, Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoloji alanında edindikleri kuramsal bilgi ve yöntemleri gerçek çalışma ortamında uygulamaya dönüştürmeleri, profesyonel etik kuralları benimsemeleri ve mesleki becerilerini geliştirmeleridir. Öğrenciler, psikolojik değerlendirme, gözlem, raporlama ve iletişim süreçlerinde alan uygulaması deneyimi kazanır. |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin farklı alt alanlarında (klinik, endüstri, eğitim, adli vb.) uygulamaya dönük mesleki bilgi ve gözlem becerisi geliştiri. | ||
| 2 | Kuramsal bilgileri gerçek vaka, kurum ve grup ortamlarında uygular. | ||
| 3 | Psikolojik gözlem, görüşme ve raporlama süreçlerinde bilimsel ve sistematik yaklaşım geliştirir. | ||
| 4 | Uygulama ortamında karşılaştığı sorunlara çözüm üretme ve duruma uygun davranış sergileme becerisi kazanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin farklı alt alanlarında (klinik, endüstri, eğitim, adli vb.) uygulamaya dönük mesleki bilgi ve gözlem becerisi geliştiri. | ||||||||||||
| 2 | Kuramsal bilgileri gerçek vaka, kurum ve grup ortamlarında uygular. | ||||||||||||
| 3 | Psikolojik gözlem, görüşme ve raporlama süreçlerinde bilimsel ve sistematik yaklaşım geliştirir. | ||||||||||||
| 4 | Uygulama ortamında karşılaştığı sorunlara çözüm üretme ve duruma uygun davranış sergileme becerisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 40 | 4 | 160 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 240 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||