Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojide Vaka Analizi | PSK 406 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Feyza Öz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, alanda çalışan uzmanların karışılacakları danışanları tanıma-anlama ve onlara ilişkin değerlendirme yapma becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla dersin öncelikli amacı; öğrencilere gerçek vaka/olgular üzerinden psikoterapi kuramları çerçevesinde değerlendirme yapma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji alanında kuramlara göre olgu/vaka sunumlarının incelenmesi, analiz edilmesi ve tartışılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikoterapi sürecinin yürütülmesinde danışanları anlama-tanıma ve değerlendirmede farklı psikoterapi kuramlarının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çeşitli kuramlara göre olgu/vakaları analiz eder, değerlendirir. | Performans Değerlendirme, | |
3 | Olgulara, psikolojik problemlere farklı açılardan ve bütüncül olarak bakabilmenin önemi hakkında farkındalık kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çeşitli olgu/vakaları birbiriyle karşılaştırarak ele alabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Çeşitli psikopatolojileri farklı yaklaşımlar bağlamında geniş bir perspektifle değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş, Vaka akalizi dersinin sağlayacağı faydalara ilişkin fikir alışverişi, öneriler | |
2 | Psikolojide ilke ve tekniklere, etik kurallara genel bakış | |
3 | Vaka Örnekleri: Danışanın tanınması, terapötik ilişkinin kurulması ve sürdürülmesi | |
4 | Psikanalitik bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
5 | Varoluşçu bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
6 | Bireysel ve davranışçı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
7 | Çözüm Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
8 | Arasınav | |
9 | Şema Terapi Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
10 | EMDR Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
11 | Öyküsel terapi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
12 | Gerçeklik Terepisi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
13 | Gestalt Terapi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Wedding, D.,& Corsini, R.J. (2013). Modern Psikoterapiler Vaka İncelemeleri (Çev., Duygu Özen). İstanbul:Kaknüs Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikoterapi sürecinin yürütülmesinde danışanları anlama-tanıma ve değerlendirmede farklı psikoterapi kuramlarının önemini kavrar | 4 | 1 | 3 | |||||||||
2 | Çeşitli kuramlara göre olgu/vakaları analiz eder, değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
3 | Olgulara, psikolojik problemlere farklı açılardan ve bütüncül olarak bakabilmenin önemi hakkında farkındalık kazanır. | 3 | 2 | 2 | |||||||||
4 | Çeşitli olgu/vakaları birbiriyle karşılaştırarak ele alabilir | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||
5 | Çeşitli psikopatolojileri farklı yaklaşımlar bağlamında geniş bir perspektifle değerlendirir. | 3 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |