| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Veri Analizi II | PSK 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin sosyal bilimler alanında kullanılan istatistik yöntemlerini kullanma, yorumlama ve raporlama konusunda yetkinlik kazanmalarıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders ‘İki veya daha fazla grup ortalamasının karşılaştırılması, non-parametrik testler, korelasyon analizleri, regresyon analizleri, kovaryans ve multivaryans analizleri, faktör analizleri ve kategorik veri analizleri’ konularını içermektedir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gerçek bir veri setini kullanarak SPSS ortamında parametrik ve non-parametrik analizler yürütür. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Korelasyon, regresyon, MANOVA, aracılık (mediation), düzenleyicilik (moderation) ve faktör analizi uygular. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Normal dağılım, varyans homojenliği gibi varsayımları test eder ve sonuçlara göre uygun analiz seçer. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Non-parametrik testleri (Mann–Whitney U, Wilcoxon, Kruskal–Wallis, Friedman, Spearman) doğru biçimde uygular ve yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | İstatistiksel testlerin (örneğin: t-testi, Mann-Whitney, Wilcoxon, Kruskal–Wallis, Friedman, Spearman) kullanım koşullarını ayırt eder. | ||
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çoklu Regresyon Analizi | |
| 2 | Hiyerarşik Regresyon Analizi | |
| 3 | Lojistik Regresyon Analizi | |
| 4 | Kovaryans Analizi (ANCOVA) | |
| 5 | Non-Parametrik Modeller | |
| 6 | Mann–Whitney U Testi, | |
| 7 | Kruskal–Wallis H Testi | |
| 8 | Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi | |
| 9 | Kovaryans Analizi (Ancova) | |
| 10 | Multivaryans Analizi (Manova) | |
| 11 | Aracılık (Mediation) Analizi | |
| 12 | Düzenleyici (Moderation) Analizi | |
| 13 | Sonuçların Raporlanması | |
| 14 | Sonuçların Raporlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gerçek bir veri setini kullanarak SPSS ortamında parametrik ve non-parametrik analizler yürütür. | 5 | |||||||||||
| 2 | Korelasyon, regresyon, MANOVA, aracılık (mediation), düzenleyicilik (moderation) ve faktör analizi uygular. | 5 | |||||||||||
| 3 | Normal dağılım, varyans homojenliği gibi varsayımları test eder ve sonuçlara göre uygun analiz seçer. | 5 | |||||||||||
| 4 | Non-parametrik testleri (Mann–Whitney U, Wilcoxon, Kruskal–Wallis, Friedman, Spearman) doğru biçimde uygular ve yorumlar. | 5 | |||||||||||
| 5 | İstatistiksel testlerin (örneğin: t-testi, Mann-Whitney, Wilcoxon, Kruskal–Wallis, Friedman, Spearman) kullanım koşullarını ayırt eder. | 5 | |||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||