| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil Almanca I | IMT 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Almanca |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Almanca gramer yapısına hakim olarak dil kullanımını pekiştirmek, pekiştirilen kullanımı Almanca metinler yazarak geliştirmek, okuma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Almanca gramer yapısına hakim olma ve etkin kullanma. | ||
| 2 | Okuma ve dinleme metinlerini anlama, yorumlama. | ||
| 3 | Görüşlerini açık ve akıcı bir şekilde ifade edebilmek | ||
| 4 | Almanca metinlerle yazılı olarak kendini ifade edebilme. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Das Deutsche Alphabet, Fragen zum Kennenlernen, Aussprache | |
| 2 | Kapitel 1: Guten Tag/ Alltägliche Dialoge | |
| 3 | Verbkonjugation, Aussagesätze, Personalpronomen | |
| 4 | Die Zahlen, Bestimmter Artikel, Der Nominativ | |
| 5 | Kapitel 2: Freunde, Kollegen und Ich/ Unbestimmter Artikel und Negationsartikel | |
| 6 | Die Berufe, Der Plural, Die Farben | |
| 7 | Ja-Nein Frage, Die Übungen | |
| 8 | Kapitel 3: In der Stadt/ Die Wochentage, Monate, Jahreszeiten, Der Imperativsatz | |
| 9 | Der Akkusativ, Verben mit Akkusativ | |
| 10 | Die Possessivpronomen, Positionen im Satz | |
| 11 | Kapitel 4: Guten Appetit, Die Mahlzeiten/Essen und Getränke | |
| 12 | Leseverstehen, Die Verben 'haben' und 'sein', mit W-Fragen Texte verstehen | |
| 13 | Übungen zum Grammatik, Schreiben und Lesen | |
| 14 | Kritik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Netzwerk, Übungen zur Deutschen Grammatik, Öğretim Görevlisinin Hazırladığı Dokümanlar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | X | |||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | X | |||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Almanca gramer yapısına hakim olma ve etkin kullanma. | 5 | |||||||||||
| 2 | Okuma ve dinleme metinlerini anlama, yorumlama. | 5 | 5 | ||||||||||
| 3 | Görüşlerini açık ve akıcı bir şekilde ifade edebilmek | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Almanca metinlerle yazılı olarak kendini ifade edebilme. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 186 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||