| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel Okuma ve Yazma | IMT 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | SEDA DEMİR |
| Dersi Verenler | SEDA DEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Providing students with the skills of critical thinking at the text level, brainstorming, comparing ideas and facts, and making intertextual analysis as a higher level of reading comprehension skills.
|
| Dersin İçeriği | Ensuring students to acquire meta-cognitive skills at text level, examining text features in different text types, performing critical thinking activities |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel düşünme ve eleştirel okumanın özelliklerini kavrayabilir ve edinilen bu becerileri metin çalışmalarında kullanabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve dersin amaçları üzerine beyin fırtınası gerçekleştirilmesi | |
| 2 | Eleştirel düşünce ve kavram haritaları | |
| 3 | Yazılı metinlerde nesnellik ve öznellik olguları | |
| 4 | Uygulama Çalışması | |
| 5 | Eleştirel okuma stratejileri | |
| 6 | Metinlerde bağdaşıklık ve bağlaşıklık | |
| 7 | Metin türleri ve "örnek okur" kavramı üzerine tartışma | |
| 8 | Uygulama Çalışması | |
| 9 | Metin düzeyinde önermelerin (argümanların) tespiti ve önerme oluşturma | |
| 10 | Akıl yürütme stratejilerinin tanıtılması | |
| 11 | Uygulama Çalışması | |
| 12 | Öğrenci grup çalışması | |
| 13 | Öğrenci grup çalışması | |
| 14 | Öğrenci grup çalışması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | CRW Week 1.pptx | Week 1 Content | 0 MB |
| 0 | CRW Week 2.pptx | Week 2 Content | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | X | |||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel düşünme ve eleştirel okumanın özelliklerini kavrayabilir ve edinilen bu becerileri metin çalışmalarında kullanabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||