Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eleştirel Okuma ve Yazma IMT 213 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA DEMİR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEDA DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Providing students with the skills of critical thinking at the text level, brainstorming, comparing ideas and facts, and making intertextual analysis as a higher level of reading comprehension skills.

 

Dersin İçeriği

Ensuring students to acquire meta-cognitive skills at text level, examining text features in different text types, performing critical thinking activities

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eleştirel düşünme ve eleştirel okumanın özelliklerini kavrayabilir ve edinilen bu becerileri metin çalışmalarında kullanabilir Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
2 Bir kavram haritası oluşturarak bir konunun alt başlıkları arasındaki ilişkiyi görsel olarak ifade edebilir
3 Farklı metin türlerinde nesnellik/öznellik düzeyini gerekçelendirerek tartışabilir
4 Metnin güçlü ve zayıf yönlerini örneklerle ortaya koyabilir
5 Eleştirel okuma sürecinde kullanılan temel stratejileri (sorgulama, karşılaştırma, kanıt arama vb.) listeleyebilir
6 Bağdaşıklık (cohesion) ve bağlaşıklık (coherence) kavramlarını tanımlayabilir ve aralarındaki farkı açıklayabilir
7 Temel metin türlerini (örneğin: akademik, edebi, gazeteci vb.) amaç, hedef kitle ve dil özellikleri açısından karşılaştırabilir
8 Farklı türde metinler için muhtemel “örnek okur” profilleri oluşturabilir
9 Bir metindeki temel önermeleri (argümanları) ve destekleyici kanıtları ayırt edebilir
10 Temel akıl yürütme türlerini (tümdengelim, tümevarım vb.) tanımlayabilir
11 Mantık hataları veya tutarsızlıkları belirleyip eleştirel olarak açıklayabilir
12 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilir
13 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilir
14 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilirm
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve dersin amaçları üzerine beyin fırtınası gerçekleştirilmesi
2 Eleştirel düşünce ve kavram haritaları
3 Yazılı metinlerde nesnellik ve öznellik olguları
4 Uygulama Çalışması
5 Eleştirel okuma stratejileri
6 Metinlerde bağdaşıklık ve bağlaşıklık
7 Metin türleri ve "örnek okur" kavramı üzerine tartışma
8 Uygulama Çalışması
9 Metin düzeyinde önermelerin (argümanların) tespiti ve önerme oluşturma
10 Akıl yürütme stratejilerinin tanıtılması
11 Uygulama Çalışması
12 Öğrenci grup çalışması
13 Öğrenci grup çalışması
14 Öğrenci grup çalışması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 CRW Week 1.pptx Week 1 Content 0 MB
0 CRW Week 2.pptx Week 2 Content 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma
2 Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma X
3 En az iki yabancı dili çok iyi bilme
4 Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme
5 Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme X
6 Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma
7 İletişimde kültürel farklılıkları bilme
8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme X
9 Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme
10 Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
11 Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma
12 Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Eleştirel düşünme ve eleştirel okumanın özelliklerini kavrayabilir ve edinilen bu becerileri metin çalışmalarında kullanabilir
2 Bir kavram haritası oluşturarak bir konunun alt başlıkları arasındaki ilişkiyi görsel olarak ifade edebilir
3 Farklı metin türlerinde nesnellik/öznellik düzeyini gerekçelendirerek tartışabilir
4 Metnin güçlü ve zayıf yönlerini örneklerle ortaya koyabilir
5 Eleştirel okuma sürecinde kullanılan temel stratejileri (sorgulama, karşılaştırma, kanıt arama vb.) listeleyebilir
6 Bağdaşıklık (cohesion) ve bağlaşıklık (coherence) kavramlarını tanımlayabilir ve aralarındaki farkı açıklayabilir
7 Temel metin türlerini (örneğin: akademik, edebi, gazeteci vb.) amaç, hedef kitle ve dil özellikleri açısından karşılaştırabilir
8 Farklı türde metinler için muhtemel “örnek okur” profilleri oluşturabilir
9 Bir metindeki temel önermeleri (argümanları) ve destekleyici kanıtları ayırt edebilir
10 Temel akıl yürütme türlerini (tümdengelim, tümevarım vb.) tanımlayabilir
11 Mantık hataları veya tutarsızlıkları belirleyip eleştirel olarak açıklayabilir
12 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilir
13 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilir
14 Grup çalışması sürecinde eleştirel geribildirim verip alarak ürünü iyileştirebilirm
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
dersAKTSKredisi 4