Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca Hazırlık | AMT 001 | 9 | 26 + 0 | 26 | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN, Arş.Gör.Dr. SİBEL OKUYAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Almanca dil bilgisini ve dil becerisini B1 seviyesinde kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dinleme Konuşma Okuma Yazma Almanca Dilbilgisi (Gramer) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Almanca dilinde konuşabilme | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Okuduğunu Anlama | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yaşayarak öğrenme | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Guten Tag! | |
2 | Freunde, Kollege und Ich | |
3 | In der Stadt | |
4 | Guten Appetit! | |
5 | Tag für Tag | |
6 | Zeit mit Freunden | |
7 | Kontakte | |
8 | Meine Wohnung | |
9 | Alle Arbeit | |
10 | Kleidung und Mode | |
11 | Gesund und munter | |
12 | Rund ums Essen | |
13 | Nach der Schulzeit | |
14 | Medien im Alltag | |
15 | Grosse und Kleine Gefühle | |
16 | Was machen Sie beruflich? | |
17 | Ganz schön mobil | |
18 | Gelernt ist gelernt! | |
19 | Sportlich, sportlich | |
20 | Zusammen leben | |
21 | Gute Unterhaltung | |
22 | Wie die Zeit vergeht! | |
23 | Typisch oder? | |
24 | Gute Reise | |
25 | Alles Neu | |
26 | Umweltfreundlich | |
27 | Arbeitswelt | |
28 | Beziehungskisten | |
29 | Platform | |
30 | Prüfungen | |
31 | Portfolien | |
32 | Test | |
33 | Recherchieren | |
34 | Wiederholungen |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Menschen A1.1 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) Menschen A1.2 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) Menschen A2.1 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) Menschen A2.2 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) Menschen B1.1 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) Menschen B1.2 (Kursbuch ve Arbeitsbuch 2'li set) *Ayrıca Langenscheidt veya Pons yayınlarının sözlüklerinden tercih ettiğiniz bir tanesini alabilirsiniz. Fakat cep boy sözlükler kabul edilmeyecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | X | |||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | X | |||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca dilinde yazabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Almanca dilinde konuşabilme | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Okuduğunu Anlama | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Yaşayarak öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 4 | 16 | 64 |
Kısa Sınav | 4 | 16 | 64 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 32 | 25 | 800 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 32 | 16 | 512 |
Sözlü Sınav | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 1665 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 66,6 | ||
dersAKTSKredisi | 60 |