| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Çeviri Atölyesi II | AMT 344 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FİLİZ ŞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin gerçekçi uygulama örnekleriyle, eğitimleri süresince edindikleri teorik bilgileri uygulamaya yansıtmaları istenecektir. Bu sayede sektörü ve çeviri uygulaması alanlarını tanımaları amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Çevirinin farklı türleri ve çeşitli uzmanlık alanlarındaki metin örnekleri üzerinden uygulamalı çeviri çalışmalarının yapılması.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevirmenlik mesleğinin uygulamasına yönelik genel görünüm kazanmak. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Metin türlerine, çeviri görevlerine göre çeviri yaklaşımları geliştirmeyi öğrenmek. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çeviri projesi kapsamında bir grup içerisinde organize olmayı, iş bölümünü gerçekleştirmeyi öğrenme. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kalite, çeviri işini teslim etme, hesap verme ve iş gerekçelendirme süreçlerini anlama. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atölye çalışmalarının amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Atölye Konusu 1 - Ön Araştırma | |
| 3 | Atölye Konusu 1 - Çeviri Süreci | |
| 4 | Atölye Konusu 1 - Süreç Değerlendirme ve Düzeltme | |
| 5 | Atölye Konusu 2 – Ön Araştırma | |
| 6 | Atölye Konusu 2 – Çeviri Süreci | |
| 7 | Atölye Konusu 2 – Süreç Değerlendirme ve Düzeltme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atölye Konusu 3 – Ön Araştırma | |
| 10 | Atölye Konusu 3 – Çeviri Süreci | |
| 11 | Atölye Konusu 3 – Süreç Değerlendirme ve Düzeltme | |
| 12 | Atölye Konusu 4 - Ön Araştırma | |
| 13 | Atölye Konusu 4 – Çeviri Süreci, Değerlendirme ve Düzeltme | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Uzmanlık Alanlarına Uygun Ders Materyali |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevirmenlik mesleğinin uygulamasına yönelik genel görünüm kazanmak. | ||||||||||||
| 2 | Metin türlerine, çeviri görevlerine göre çeviri yaklaşımları geliştirmeyi öğrenmek. | ||||||||||||
| 3 | Çeviri projesi kapsamında bir grup içerisinde organize olmayı, iş bölümünü gerçekleştirmeyi öğrenme. | ||||||||||||
| 4 | Kalite, çeviri işini teslim etme, hesap verme ve iş gerekçelendirme süreçlerini anlama. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 3. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 4. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||