| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkçağ Yunan Felsefesi I | FEL 107 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Platon Metinleri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Halid Metin YOLCU |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Yunan felsefesinin başlangıcına dair temel tartışmaları ele almak, Yunan felsefesinin felsefe tarihi içerisindeki önemini göstermek, felsefi terminolojinin oluşumunda Yunan filozoflarının etkisini göstermek. |
| Dersin İçeriği | Pre Sokratik filozoflar, Sokrates ve Platon'un eser, görüş ve kavramlarının anlaşılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yunan düşüncesinin karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| 2 | Yunan düşünürlerinin fragmanlarını okur ve temel kavramlaını belirler. | ||
| 3 | İlkçağ Yunan düşüncesi tarihinin temel problemlerini öğrenir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yunan felsefesinin başlangıcı, özellikleri | |
| 2 | Homeros, Hesiodos ve Yedi Bilgeler | |
| 3 | Pre Sokratik Felsefe: Thales, Anaximandros, Anaximenes | |
| 4 | Pythagoras, Xenophanes, Parmenides ve Zenon; Herakleitos | |
| 5 | Pythagoras, Xenophanes, Parmenides ve Zenon; Herakleitos | |
| 6 | Plüralist felsefe: Empedokles, Anaxagoras, Demokritos | |
| 7 | Plüralist felsefe: Empedokles, Anaxagoras, Demokritos | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sokrates Sonrası Felsefe: Sokrates | |
| 10 | Platon ve diyalogları: Tasnif ve değerlendirme | |
| 11 | Platon'un ontolojisi | |
| 12 | Platon'un epistemolojisi | |
| 13 | Platon'un ahlak ve siyaseti | |
| 14 | Platon'un estetik ve eğitim anlayışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, Kabalcı Yayınları, cilt 1-5. Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, Cilt 1-5. W. Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yayınları. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | felsefe 1.docx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yunan düşüncesinin karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 2 | Yunan düşünürlerinin fragmanlarını okur ve temel kavramlaını belirler. | |||||||||||
| 3 | İlkçağ Yunan düşüncesi tarihinin temel problemlerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 299 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||