| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sinema ve Felsefe | FEL 335 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF ERGÜN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sinemayı felsefenin kavramları ve bakışı ile yorumlamak. Felsefenin kavramlarını sinema üzerinden düşünmek. |
| Dersin İçeriği | Sinema filmlerine felsefi bakış sağlanacak, felsefenin başlıca konuları sinema üzerinden konuşulacak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır | ||
| 2 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunları felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Felsefe ve sinema arasındaki ilişki nasıl kurulur? Kavramlar, konular tartışması | |
| 2 | Felsefi eleştiri ve sinemanın imkanı | |
| 3 | Varoluşçu kavramlar ve ilgili filmler | |
| 4 | Varoluşçu kavramlar ve ilgili filmler | |
| 5 | Siyasal alan ve sinema | |
| 6 | Siyasal alan ve sinema | |
| 7 | Etik kavramlar ve sinema | |
| 8 | Etik kavramlar ve sinema | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Güncel sorunlar ve ilgili filmler | |
| 11 | Güncel sorunlar ve ilgili filmler | |
| 12 | Feminist eleştiri ve sinemadan örnekler | |
| 13 | Feminist eleştiri ve sinemadan örnekler | |
| 14 | Sinema felsefesi ve Deleuze |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis dökümanlarına yüklenen metinler |
| Ders Kaynakları | N. Andersen: Gölge Felsefe Platon'un Mağarası ve Sinema (2019), Deleuze: Sinema ve Felsefe (2021), Deleuze: Zaman İmge (2021), Nietzsche: Ahlakın Soykütüğü (2023), Camus Yabancı (2021), J. Monoco: Bir Film Nasıl Okunur? (2007), A. Smelik: Feminist Sinema ve Film Teorisi (2008), Platon: Devlet (1998). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır | 5 | ||||||||||
| 2 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunları felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||