| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Psikolojisi | PDR 321 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, insan gelişimini yaşam boyu bir süreç olarak ele alarak, bireyin doğum öncesinden yaşlılık dönemine kadar geçirdiği bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki değişimleri kuramsal bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavramaları, gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörleri değerlendirebilmeleri, gelişim kuramlarını karşılaştırmalı biçimde analiz etmeleri ve gelişimsel süreçleri farklı dönemler açısından yorumlayabilmeleri hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çalışma alanlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Kalıtsal ve çevresel faktörlerin bireysel farklılıklar üzerindeki etkilerini analiz eder. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Çocukluk döneminde bedensel, bilişsel, duygusal, kişilik ve ahlak gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Gelişim kuramlarını (psikoseksüel ve psikososyal kuramlar) karşılaştırmalı biçimde değerlendirir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Dil gelişimi süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen faktörleri tartışır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde gözlenen gelişimsel değişimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim Psikolojisine Giriş | |
| 2 | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler | |
| 3 | Gelişimi Etkileyen Faktörler: Kalıtsal Faktörler | |
| 4 | Gelişimi Etkileyen Faktörler: Çevresel Faktörler | |
| 5 | Gelişim Dönemleri | |
| 6 | Çocukluk Döneminde Bedensel Gelişim | |
| 7 | Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim | |
| 8 | Çocukluk Döneminde Kişilik Gelişimi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi | |
| 11 | Gelişim Kuramları: Psikoseksüel kuram, Psikososyal Kuram | |
| 12 | Dil Gelişimi | |
| 13 | Genç Yetişkinlik | |
| 14 | Orta ve İleri Yaşlılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çalışma alanlarını açıklar. | |||||||||||
| 2 | Kalıtsal ve çevresel faktörlerin bireysel farklılıklar üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||
| 3 | Çocukluk döneminde bedensel, bilişsel, duygusal, kişilik ve ahlak gelişimini açıklar. | |||||||||||
| 4 | Gelişim kuramlarını (psikoseksüel ve psikososyal kuramlar) karşılaştırmalı biçimde değerlendirir. | |||||||||||
| 5 | Dil gelişimi süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen faktörleri tartışır. | |||||||||||
| 6 | Genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde gözlenen gelişimsel değişimleri tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||