| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ahlak Felsefesi | FEL 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ahlak Felsefesi literatürünü öğrenir. | ||
| 2 | Temel Kavramların tarihi gelişimini takip edecek düzeye gelir. | ||
| 3 | Ahlak Kuramlarının Güncel meselelerle ilgisini kurabilir. | ||
| 4 | Türkçe ahlak terimlerinin orijinal biçimlerini tanır ve öğrenir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahlak Felsefesi Nedir? | |
| 2 | Ahlak Kuramları | |
| 3 | Ahlak Felsefesinin Temel Kavramları | |
| 4 | Aristoteles ve Erdem Etiği | |
| 5 | Eudamonia ve Phronesis -Karakter Erdemleri ve Entelektüel Erdemler | |
| 6 | John Locke ve Empirisizmin Ahlak Anlayışı | |
| 7 | İstenç (Will) ve Kaygı (Uneasiness) | |
| 8 | Düşünme- Askıya Alma (Suspending) ve Arzu (Desire) | |
| 9 | Özgürlüğün İki Anlamı (Freedom ve Liberty) | |
| 10 | David Hume ve Ahlakın Kaynağı Problemi | |
| 11 | Doğal Erdemler ve Yapay Erdemler | |
| 12 | Kant ve Ödev Etiği | |
| 13 | Maxim ve Yasa | |
| 14 | Kategorik İmperatif ve Özsaygı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ahlak Felsefesi literatürünü öğrenir. | |||||||||||
| 2 | Temel Kavramların tarihi gelişimini takip edecek düzeye gelir. | |||||||||||
| 3 | Ahlak Kuramlarının Güncel meselelerle ilgisini kurabilir. | |||||||||||
| 4 | Türkçe ahlak terimlerinin orijinal biçimlerini tanır ve öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||