| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Türkçesi ve Felsefe Metinleri I | FEL 207 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ, |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Ender Büyüközkara |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma |
| Dersin İçeriği | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu felsefi metinleri okuma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci dönem sonunda Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerden basit düzeyde olanları okuyabilir. | ||
| 2 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerdeki basit felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir. | ||
| 3 | Harf inkılabı öncesi felsefi alanda yapılmış çalışmaları tanır. | ||
| 4 | Orta düzeyde kavramların etimolojisi üzerine çalışmak için tecrübe kazanır. | ||
| 5 | Kavramların fikirleri ifade etmedeki rolünü öğrenir ve uygular. | ||
| 6 | Öğrenci kendi yerini içinde yaşadığı kültürel unsurlar içinde anlamlandırmaya başlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesinin genel özellikleri ve dilin tarihsel süreçdeki değişimi | [1] Derste anlatılanları çalışarak gelmek, anlatılacak yeni konuyu verilen kaynaklardan çalışmak, verilecek metinlere hazırlıklı olarak gelmek |
| 2 | Alfabe, harekeler, bitişen ve bitişmeyen harfler, ünlüler ve ünsüzlerin yazılışı | [1] Aynı |
| 3 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 4 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 5 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 6 | Arapça ve Farsça kelimelerin genel özellikleri, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 7 | Arapça ve Farsça tamlamalar, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Arapça ay adları, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 10 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil, Arapça ve Farsça sayılar | [1] Aynı |
| 11 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 12 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 13 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil | [1] Aynı |
| 14 | Değerlendirme | [1] Aynı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Develi, Hayati, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I |
| Ders Kaynakları | 2. Ergin, Muharrem, Osmanlıca Dersleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci dönem sonunda Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerden basit düzeyde olanları okuyabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerdeki basit felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir. | |||||||||||
| 3 | Harf inkılabı öncesi felsefi alanda yapılmış çalışmaları tanır. | |||||||||||
| 4 | Orta düzeyde kavramların etimolojisi üzerine çalışmak için tecrübe kazanır. | |||||||||||
| 5 | Kavramların fikirleri ifade etmedeki rolünü öğrenir ve uygular. | |||||||||||
| 6 | Öğrenci kendi yerini içinde yaşadığı kültürel unsurlar içinde anlamlandırmaya başlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 247 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||