Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batı Ortaçağı ve Rönesans Felsefesi FEL 201 3 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KEMAL IŞIK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KEMAL IŞIK,
Dersin Yardımcıları

BÖLÜM ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

BATI ORTAÇAĞINDA ÜRETİLEN FELSEFEYİ VE ARDINDAN GELEN RÖNESANS VE REMORMAION HAREKETLERİNİ ÖNEMLİ TEMSİLCİLERİNİN ESERLERİNİN TANITILMASI ARACILIĞIYLA FELSEFE TARİHİNDEKİ YERİNE KONUMLANDIRMAK VE ÖĞRENCİYE BU UZUN SOLUKLU ÇAĞLARDA FELSEFE ADINA YAPILANLARIN GENEL BİR RESMİNİ ÇİZMEK.

Dersin İçeriği

İSADAN SONRA ORTAYA ÇIKAN DİN ÜZERİNE DÜŞÜNMNİN KİLİSE BABALARINDAN PATRİSTİĞE ORADAN SKOLASTİĞE EVRİLMESİNİ DETAYLARIYLA AKTARMAK. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Analiz Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Yapısöküm Problem Çözme, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme,
3 Felsefi Analiz Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GİRİŞ GILSON ORTAÇAĞ FELSEFESİ
2 ÖN PATRİSTİK DÖNEM A.ARSLAN, E. GILSON / W.T.JONES / S.BABÜR
3 ÖN PATRİSTİK DÖNEM
4 YUNAN KİLİSE BABALARI
5 LATİN KİLİSE BABALARI
6 AUGUSTINUS
7 ERIUGENA
8 ANSELMUS-ABAELARDUS A.ARSLAN, E. GILSON / W.T.JONES / S.BABÜR
9 TOMMASO A.ARSLAN, E. GILSON / W.T.JONES / S.BABÜR
10 DUNS SCOTUS
11 OCKHAMLI WILLIAM
12 ROGER BACON
13 RÖNESANS A.KOYRE
14 REFORMATION M.LUTHER
Kaynaklar
Ders Notu

A. ARSLAN, E.GILSON, W.T.JONES VE S. BABÜR'ÜN ORTAÇAĞ ÜZERİNE ESERLERİNDEN ÜRETİLEN NOTLAR.

 

T

Ders Kaynakları

A. ARSLAN, E.GILSON, W.T.JONES VE S. BABÜR'ÜN ORTAÇAĞ ÜZERİNE ESERLERİ

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Analiz 5 5 4 4 5 4 4 4 4 0 0
2 Yapısöküm 5 5 4 5 5 4 5 4 5 0 0
3 Felsefi Analiz 4 5 4 5 5 5 4 5 4 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
dersAKTSKredisi 5