| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Aile Felsefesi | FEL 232 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Baskın hale gelen birey ve özne olma kavrayışlarının türsel varoluşumuz için gerekli olan kurumların önüne geçmiş olması dolayısıyla ailenin önemini felsefenin gündemine taşımak. |
| Dersin İçeriği | -Ailenin felsefe değeri -Aile ve dinler -Aile hakkında felsefe tarihindeki görüşler -Aile felsefesinin sosyolojik ve antropolojik yaklaşımdan farkı -Aile ve insanın inşası |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aile kavramına felsefi yaklaşım ile diğer yaklaşımlar arasındaki farkı kavrar. | Anlatım, | |
| 2 | Aile kavramının felsefe tarihinde filozoflarca nasıl ele alındığını öğrenir. | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ailenin insan olma sürecindeki önemini kavrar. | Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Ailenin değer eğitimindeki önemine ilişkin farkındalık oluşturur. | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aile nedir? Kurumsal bakımdan ailenin somut görünümü | |
| 2 | Aile felsefesi ile sosyolojik ve antropolojik yaklaşımlar arasındaki ayırım. | |
| 3 | Dinler ve aile | |
| 4 | Dinler ve aile | |
| 5 | Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: İlkçağ | |
| 6 | Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: Ortaçağ | |
| 7 | Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: Modern zamanlar | |
| 8 | İnsanın olmanın aile ile ilişkisi: Ailenin kazandırdığı nitelikler. | |
| 9 | Değerlendirme | |
| 10 | Aile ve kendi olma bilincinin inşaası: Benlik kazanımı | |
| 11 | Ailenin varoluşsal değeri | |
| 12 | Aile ve dil | |
| 13 | Aile ve Değerler: İyi, Güzel ve Doğru | |
| 14 | Aile ve Öteki: Barış ve Savaş |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları ders esnasında verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Kınalızade Ali- Ahlak-ı Alai,1540 B.Russel-Evlilik ve Aile,1985 Çiğdem Kağıtcıbaşı: Kültür Bağlamında İnsan ve Aile 1990 -------------------------- :Benlik aile Ve İnsanın Gelişimi 1990 Aile nedir. / İhsan Sezal ; ed. Ahmet Kot. -- Ankara : Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1992 Aile ahlaki felsefe musahebeleri. / Paul Janet ; çev. Halil Türkmen Aile yazıları : temel kavramlar yapı ve tarihi süreç. / der. Beylü Dikeçligil, Ahmet Çiğdem. -- Ankara : Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1991Kadir Canatan-Ergun Yıldırım: Aile Sosyolojisi P.Gökçe: Aile Tipleri ve Aile Tipleri Üzerine İnceleme Beşir Atalay: Türk Aile Yapısı Araştırması Aile hukuku. / Hüseyin Hatemi, Rona Serozan. Aile ilişkileri / Rezan Şahinkaya |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aile kavramına felsefi yaklaşım ile diğer yaklaşımlar arasındaki farkı kavrar. | |||||||||||
| 2 | Aile kavramının felsefe tarihinde filozoflarca nasıl ele alındığını öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Ailenin insan olma sürecindeki önemini kavrar. | |||||||||||
| 4 | Ailenin değer eğitimindeki önemine ilişkin farkındalık oluşturur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| 4. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 4 | 3 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||