| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Postmodernizm | FEL 412 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir modernist eleştiri projesi olarak karşılaşıldığı biçimiyle modern sonrası adı altında toplanan bazı metinlerin okunması |
| Dersin İçeriği | Lyotard, Foucault gibi postmodern düşünürlerin modernizm eleştirilerinin takip edilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Postmodernizm kavramını tanımlar. | Anlatım, | |
| 2 | Modern ve postmodern yapıtları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Postmodernizmin görünüşlerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Postmodern düşünürlerin temel tezlerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Postmodern durumu tanımlar ve açıklar. | Anlatım, | |
| 6 | Postmodernizmi değişik alanlardaki yansımalarına göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Postmodernizm nedir? | |
| 2 | Postmodernizmin belirtileri ve özellikleri | |
| 3 | Postmodern düşüncenin felsefi temelleri | |
| 4 | Postmodern düşüncenin felsefi temelleri | |
| 5 | Postmodernizmin doğuşu | |
| 6 | Postmodernizmin türleri ve görünüşleri | |
| 7 | Postmodernizmin türleri ve görünüşleri | |
| 8 | Postmodern toplum ve postmodern sosyoloji | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Lyotard | |
| 11 | Foucault | |
| 12 | Foucault | |
| 13 | Baudrillard | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin öğretim elemanının notları |
| Ders Kaynakları | [1] Lyotard, Postmodern Durum, Ara yay. Ankara 1990 [2] Stuart Sim, “Postmodern Düşüncenin Eleştirel Sözlüğü” Ebabil Yay. Ankara 2006 [3] Gencay Şaylan, “Postmodernizm” İmge Kitabevi, İst. 2002 [4] P. Marie Rosenau, “Post- Modernizm ve Toplum Bilimleri” Ark Yay. Ankara 1998 [5] M. Gottdiener, “Postmodern Göstergeler” İmge Kitabevi, Ankara 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Postmodernizm kavramını tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
| 2 | Modern ve postmodern yapıtları karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
| 3 | Postmodernizmin görünüşlerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
| 4 | Postmodern düşünürlerin temel tezlerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
| 5 | Postmodern durumu tanımlar ve açıklar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||
| 6 | Postmodernizmi değişik alanlardaki yansımalarına göre değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||