| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ekoloji ve Etik | FEL 420 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ekoloji ve etik ilişkisini anlamaları, ekolojik etiğe ilişkin çağdaş görüşleri kavramaları. |
| Dersin İçeriği | Çevre sorunları açısından etiğin önemini ortaya koyma; bu sorunlara felsefece perspektifler geliştirme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekolojinin neliğini ve ekoloji-etik ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ekolojik etiğin temel akımlarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Ekolojik etiğin temel problemlerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ekolojik etiğin temel problemlerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çevre sorunlarıyla etik problemlerin bağlantısını görür. | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekolojinin tanımı ve ekoloji-etik ilişkisi | |
| 2 | Yerel ve küresel çevre sorunları | |
| 3 | Yerel ve küresel çevre sorunları | |
| 4 | Çevre etiğinin ortaya çıkışı | |
| 5 | Antroposentrizm ve ekosentrizm tartışmaları | |
| 6 | Bilim ve teknoloji | |
| 7 | Bilim ve etik | |
| 8 | Kültür çevreleri ve ekoloji | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | İnsan çıkarları ve çevresel sorumluluklar çatışması | |
| 11 | Endüstri ve ekoloji | |
| 12 | Hayvan Hakları ve Etik | |
| 13 | Çevre etiğine yöneltilen eleştiriler | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] H. Ünder, Çevre Felsefesi, Doruk Yay., 1996. |
| Ders Kaynakları | [2] J. Benson, Environmental Ethics: An Introduction with Readings, Routledge, 2001. [3]P Curry, Ecological Ethics, Polity, 2011 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekolojinin neliğini ve ekoloji-etik ilişkisini kavrar. | |||||||||||
| 2 | Ekolojik etiğin temel akımlarını öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Ekolojik etiğin temel problemlerini tanır. | |||||||||||
| 4 | Ekolojik etiğin temel problemlerini tartışır. | |||||||||||
| 5 | Çevre sorunlarıyla etik problemlerin bağlantısını görür. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||