| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Hakları ve Demokrasi | SOS 373 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel evrimi ve Demokrasin bu evrimdeki yeri |
| Dersin İçeriği | İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hak,adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramlarını geniş ve dar anlamlarıyla tanımlar. | Anlatım, | |
| 2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, | |
| 4 | ) I. II. Ve III. Kuşak hakların önemini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | ) Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hak Kavramı | |
| 2 | Adalet ve hak arasındaki ilgiler | |
| 3 | Hukuk | |
| 4 | Özgürlük ve özgürlükler | |
| 5 | Hukuk devleti | |
| 6 | Sosyal haklar | |
| 7 | Kişi hakları | |
| 8 | Demokrasi | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Temel haklar | |
| 11 | Temel haklar | |
| 12 | Temel haklar | |
| 13 | Temel haklar | |
| 14 | Temel haklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007 |
| Ders Kaynakları | 2) Anıl Çeçen, İnsan Hakları Gündoğan Yay. İst. 2000 3) J. Galtung, İnsan Hakları, Metis Yay. İst. 1999 4) İonna Kuçuradi, İnsan Haklarının Felsefi Temelleri Uluslararası Semineri Tfk Yay. Ankara 1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hak,adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramlarını geniş ve dar anlamlarıyla tanımlar. | |||||||||||
| 2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | |||||||||||
| 3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||
| 4 | ) I. II. Ve III. Kuşak hakların önemini tartışır. | |||||||||||
| 5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | |||||||||||
| 6 | ) Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||