| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Uzak Doğu Düşünce Hareketleri | FEL 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş dönem uzak doğu düşünce sistemlerinin tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları, Çağdaş Hindistanda din, siyaset ve düşünce sistemleri, Çağdaş Dönem Japon ve Çin Düşüncesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Tibet düşüncesini tanır. | Anlatım, | |
| 7 | Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları | |
| 2 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları | |
| 3 | Modern Hindistannun doğuşu ve Gandhi | |
| 4 | Hintli Müslümanlar ve Muhammed .İkbal | |
| 5 | A.N.Tarhanın eserlerinde M.İkbalin Peyam-i Meşriki | |
| 6 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
| 7 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
| 8 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri | |
| 11 | Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri | |
| 12 | Zen-Budizmi ve Japon düşüncesi | |
| 13 | Maoizm ve modern Çin düşünceleri | |
| 14 | Tibet Düşüncesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Collinson, Diane; Wilkinson, Robert, Otuzbeş Doğu Filozofu, çev. Berna F. Ülner, Hamdi Bravo, Metin Berke, Sibel Özbudun, Ayraç Yayınları, 2000 |
| Ders Kaynakları | [2] İkbal, Muhammed, İslam Felsefesi Tarihine Bir Katkı, çev. Cevdet Nazlı, İnsan Yayınları, 1997 [3] Rampa, T.Lobsang, Üçüncü Göz, çev. Fulya Gencel, Akaşa Yayınları, 1995 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur. | |||||||||||
| 2 | Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar. | |||||||||||
| 3 | Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | |||||||||||
| 4 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır. | |||||||||||
| 5 | Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Tibet düşüncesini tanır. | |||||||||||
| 7 | Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||