| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı´Dan Günümüze Türkiyenin Sosyal Yapısı | SOS 334 | 6 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Halid Metin Yolcu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma. |
| Dersin İçeriği | Osmanlı Döneminden Günümüze kadar sosyal yapı, sosyal değişme ve hususen düşünce hayatını biçimleyen unsurlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı dönemi sosyal yapısının farklı dönemlerinin temel niteliklerini ortaya koyar, açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Kurumsal yapıların cemiyet hayatındaki biçimlerini sosyolojik açıdan tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Milli ve evrensel kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Devlet ve birey arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Tarihsel süreçler arasında kesintisiz bir bağ kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Yaşadığı toplumdaki kültürel unsurları tanır ve problemleri için fikir üretebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal Yapı Unsurlarına Giriş | |
| 2 | Sosyal Yapının Tarihsel Kaynakları | |
| 3 | Hukuk Anlayışı Uygulamaları | |
| 4 | Dini Düşünce | |
| 5 | Ekonomik İlişkiler | |
| 6 | Esnaf Grupları ve Ticaret Hayatı | |
| 7 | Siyasal Otorite Unsurları, Güç Dengeleri | |
| 8 | Otorite karşıtı Hareketler ve Toplumsal Yapıya Etkileri | |
| 9 | Osmanlı´dan Günümüze Aile Hayatı | |
| 10 | Eğitim Kurumları ve Değişim Süreci | |
| 11 | Kuruluştan 18. Asra Düşünce Dünyası | |
| 12 | 19. asırda Osmanlı Fikir Hayatı | |
| 13 | 20. asırda Osmanlı Fikir Hayatı | |
| 14 | 19 ve 20. asırda Yeni Kurumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi cilt I-II, Edit. Ekmeleddin İhsanoğlu |
| Ders Kaynakları | İlgili makaleler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı dönemi sosyal yapısının farklı dönemlerinin temel niteliklerini ortaya koyar, açıklar. | |||||||||||
| 2 | Kurumsal yapıların cemiyet hayatındaki biçimlerini sosyolojik açıdan tahlil eder. | |||||||||||
| 3 | Milli ve evrensel kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||||||||||
| 4 | Devlet ve birey arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||||||||||
| 5 | Tarihsel süreçler arasında kesintisiz bir bağ kurabilir. | |||||||||||
| 6 | Yaşadığı toplumdaki kültürel unsurları tanır ve problemleri için fikir üretebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||