| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 19. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır |
| Dersin İçeriği | 19.yyda yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | Anlatım, | |
| 3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar. | ||
| 6 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır. | ||
| 8 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar. | ||
| 10 | Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır. | ||
| 11 | Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar. | ||
| 12 | Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kant felsefesinden geriye kalan çözülmesi gereken problemler ve sistem fikri | |
| 2 | Fichte | |
| 3 | Fichte | |
| 4 | Schelling | |
| 5 | Schelling | |
| 6 | Hegel | |
| 7 | Hegel | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Marx | |
| 10 | Marx | |
| 11 | Kierkegaard | |
| 12 | Kierkegaard | |
| 13 | Nietzsche | |
| 14 | Nietzsche |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi I Fichte, Ankara: Doğu Batı. 2. Schelling, Transandantal İdealizm Sistemi, Ankara: Doğu Batı. 3. Schelling, İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine, İstanbul: Ayrıntı. 4. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi II Hegel, Ankara: Doğu Batı 5. Jean Hyppollite, Marx ve Hegel ÜZerine Çalışmalar, Ankara: Doğu Batı 6. Frederick Beiser, Hegel, İstanbul: Alfa. 7. Marx, Komünist Manifesto 8. Marx, 1844 El Yazmaları 9. Kierkegaard, Korku ve Titreme. 10. Nietzsche, Ahlakın Soykütüğü |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | |||||||||||
| 3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | |||||||||||
| 4 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | |||||||||||
| 5 | Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar. | |||||||||||
| 6 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | |||||||||||
| 7 | Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır. | |||||||||||
| 8 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar. | |||||||||||
| 9 | Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar. | |||||||||||
| 10 | Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır. | |||||||||||
| 11 | Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar. | |||||||||||
| 12 | Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 195 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||