| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojiye Giriş | PDR 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF YÖYEN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikoloji alanının ve temel problemlerinin tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Psikoloji alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikoloji biliminin temel kavramlarını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Psikoloji biliminin başlıca temsilcilerini ve temel psikolojik yaklaşımları kavrayabilir. | Anlatım, | |
| 3 | Psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar. | Anlatım, | |
| 4 | Psikolojide araştırma metodlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Felsefe dışındaki sosyal bilim alanlarından faydalanabilme becerisi kazanır. | Anlatım, | |
| 6 | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikoloji nedir? | |
| 2 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | |
| 3 | Psikolojinin tarihsel gelişimi | |
| 4 | Psikolojide araştırma metodları | |
| 5 | Davranış ve biyolojik temelleri | |
| 6 | Duyum ve algı | |
| 7 | Öğrenme süreci | |
| 8 | Öğrenme süreci | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Düşünce, dil, kavramlar ve problemler | |
| 11 | Kişilik gelişimi | |
| 12 | Kişilik ve kişilik teorileri | |
| 13 | Davranış bozuklukları | |
| 14 | Psikoterapi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Plotnik, Rod. (2009). Psikolojiye Giriş, (Çev. Tamer Geniş), Kaknüs Yayınları, İstanbul. Atkinson, R. L., Atkinson, R. C, Smith, E. E., Bem, D. J., ve Nolen-Hoeksema, S. (2012). Psikolojiye Giriş (Çev. Yavuz Alogan). Ankara: Arkadaş Yayınları. Atkinson, R., Hilgard E., (2015). Psikolojiye Giriş (Çev. Öznur Öncül ve Deniz Ferhatoğlu). Ankara: Arkadaş Yayınları. Cüceloğlu, D.(2003). İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikoloji biliminin temel kavramlarını kullanabilir. | |||||||||||
| 2 | Psikoloji biliminin başlıca temsilcilerini ve temel psikolojik yaklaşımları kavrayabilir. | |||||||||||
| 3 | Psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar. | |||||||||||
| 4 | Psikolojide araştırma metodlarını değerlendirir. | |||||||||||
| 5 | Felsefe dışındaki sosyal bilim alanlarından faydalanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||