| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkçağ Yunan Felsefesi II | FEL 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene,, Arş. Gör. Onur Kabil, |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Sokrates-sonrası düşünceyle ve bu dönemdeki felsefe sorularıyla tanışması |
| Dersin İçeriği | Sofistler, Platon, Aristoteles, gibi öne çıkan düşünür ya da düşünür gruplarından kalkarak bilgi felsefesi, etik ve varlık felsefesi sorunlarını takip etmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır. | Anlatım, | |
| 2 | Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
| 3 | Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Çağın temel özelliklerini belirler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sokrates | |
| 2 | Platon | |
| 3 | Bilgi kuramı | |
| 4 | Pratik felsefesi | |
| 5 | Aristoteles | |
| 6 | Bilgikuramı | |
| 7 | Pratik felsefesi | |
| 8 | Sanat felsefesi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Epikürosçuluk | |
| 11 | Stoacılık | |
| 12 | Septisizm | |
| 13 | Yeni-Platonculuk | |
| 14 | Genel Değerlendirrme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Arslan, Ahmet, “İlkçağ Felsefesi Tarihi ”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2006 [2] Ahmet Cevizci, "İlkçağ Felsefesi", Say Yayınları, İstanbul 2014 [3] W.K.C. Guthrie "Yunan Felsefe Tarihi", Kabalcı Yayınları, İstanbul 2021 |
| Ders Kaynakları | [4] Platon, Diyaloglar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 2 | Felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 3 | Felsefe tarihindeki temel problemleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 4 | İlkçağ Yunan Felsefesinin felsefe tarihindeki özel yerini ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 5 | Filozofların temel metinlerini okuyup temel kavramlarını belirler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 6 | Çağın temel özelliklerini belirler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||