| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modern Dilbilim | ADE 209 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Atilla Kurnaz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | 20.yüzyılda değişen paradigmalarla pragmatik bakış açısıyla doğan yeni dilbilimsel araştırma alanlarını öğretmek. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern Dilbilim ile geleneksel Dilbilim arasındaki farklar öğretilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Modern Dilbilim içerisindeki ortaya çıkan yeni araştırma alanları öğretilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dilbilim kuramları karşılaştırılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bilişsel kuram ışığında yeni dilbilimsel bakış açıları öğretilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Pragmatik bakışla dilbilim incelemeleri örnekleriyle ele alınır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern Dilbilme Giriş | |
| 2 | Modern Dilbilim Yeni Paradigmaları | |
| 3 | Kognitive Linguistik 1 | |
| 4 | Kognitive Linguistik 2 | |
| 5 | Soziolnguistik 1 | |
| 6 | Soziolnguistik 2 | |
| 7 | Vize | |
| 8 | Psycholinguistik 1 | |
| 9 | Psycholinguistik 2 | |
| 10 | Computerlinguistik 1 | |
| 11 | Computerlinguistik 2 | |
| 12 | Neurolinguistik 1 | |
| 13 | Neurolinguistik 2 | |
| 14 | Medienlinguistik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | John Lyons: Einführung in die moderne Linguistik, Beck Verlag, 1995 Çeşitli sunum slideları ve modern dilbilimle ilgili derlenen makaleler. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern Dilbilim ile geleneksel Dilbilim arasındaki farklar öğretilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 3 | 0 | 4 |
| 2 | Modern Dilbilim içerisindeki ortaya çıkan yeni araştırma alanları öğretilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Dilbilim kuramları karşılaştırılır | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 |
| 4 | Bilişsel kuram ışığında yeni dilbilimsel bakış açıları öğretilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| 5 | Pragmatik bakışla dilbilim incelemeleri örnekleriyle ele alınır | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||