| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat Tarihi I | ADE 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Alman Edebiyatı Tarihini öğrencilerine kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Alman Edebiyatı dönemlerinden olan Klassik ve Romantik dönemlerini kapsayacak şekilde Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alman Edebiyatı tarihini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Alman Edebiyatına özgü akımları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Charakteristische Merkmale der Klassik | |
| 2 | Historische Voraussetzungen | |
| 3 | Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund | |
| 4 | Goethe und seine Werke | |
| 5 | Goethe und seine Werke | |
| 6 | Schiller und seine Werke | |
| 7 | Schiller und seine Werke | |
| 8 | Charakteristische Merkmale der Romantik | |
| 9 | Charakteristische Merkmale der Romantik | |
| 10 | Historische Voraussetzungen | |
| 11 | Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund | |
| 12 | Themen und Stil der Romantik | |
| 13 | Kunst und Dichtung der Romantik | |
| 14 | Kunst und Dichtung der Romantik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1. Aytaç, Gürsel (2003): Genel Edebiyat Bilimi, Say Y., İstanbul 2. Aytaç, Gürsel (2005): Yeni Alman Edebiyat Tarihi,Akçağ Y.,Ankara 3. Gutzen Dieter (1989): Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft, Erich Schmidt V., Berlin |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alman Edebiyatı tarihini tanır | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 2 | Alman Edebiyatına özgü akımları tanır | 3 | 4 | 3 | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 3 | Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| 4 | Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||