| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çeviri Eleştirisi | ADE 331 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eleştirinin Tanımı Kapsamı ve Tarihi | |
| 2 | Eleştiride Yöntem Arayışları | |
| 3 | Eleştirinin Amacı ve İşlevi | |
| 4 | Eleştirel Kuram ve Özellikleri | |
| 5 | Eleştirmenler ve Eleştiri Tavırları | |
| 6 | Nesnel Eleştiri Türleri: Bilimsel Eleştiri ve Yapısalcı Eleştiri | |
| 7 | Nesnel Eleştiri Türleri: Sosyolojik Eleştiri | |
| 8 | Nesnel Eleştiri Türleri: Yeni Göstergeci - Postyapısalcı Eleştiri, Yeni Eleştiri | |
| 9 | Nesnel Eleştiri Türleri: Gadamerci ve Luhmancı Eleştiri | |
| 10 | Öznel Eleştiri Türleri: Psikanalitik ve Yaratıcı Eleştiri | |
| 11 | Öznel Eleştiri Türleri: Sanatçıya Dönük/Eser Odaklı Eleştiri, Habermasçi Eleştiri | |
| 12 | Öznel Eleştiri Türleri: Ecocu ve Schleiermacherci Eleştiri | |
| 13 | Çeviri Eleştirisi Modelleri | |
| 14 | Çeviri Eleştirisi Modelleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Die Leiden des Jungen Werthers Türkçe Çeviri Listesi.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir. | ||||||||||
| 2 | Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir. | ||||||||||
| 3 | Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir. | ||||||||||
| 4 | Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||