| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat Kuram ve Yöntemleri | ADE 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Edebiyat kuramlarını tanıma ve yöntemlerini kullanmayı öğrenme. |
| Dersin İçeriği | Edebiyat kuramları ve bunlara bağlı olarak ortaya çıkan yöntemler incelenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat kuramlarıni tarihsel gelişimi içerisinde inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Edebiyat teorisinin ve teori üretmenin amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Edebi metinlerin edebiyat kuram ve yöntemleri temelinde inceleme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Edebiyat eleştirisi ile kuramlar arasında bilimsel-yöntemsel ilişki kurmayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Edebiyat kuramlarının diğer beşeri bilimlerle olan ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebiyat ve kuram ilişkisi | |
| 2 | Edebiyat kuramlarının yöntemleri | |
| 3 | Edebiyat kuramlarının beşeri bilimler içerisindeki yeri ve bilimler arası ilişkisi | |
| 4 | Edebiyat kuramlarının tarihsel gelişimi I | |
| 5 | Edebiyat kuramlarının tarihsel gelişimi II | |
| 6 | Hermeneutische Theorien | |
| 7 | Strukturalistische Theorien | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dekonstruktion | |
| 10 | Postkoloniale Literaturtheorien | |
| 11 | Diskursanalyse | |
| 12 | Edebiyat kuram ve yöntemlerinin edebi metinlerle etkileşimi | |
| 13 | Estetik ve kuram eleştirisi | |
| 14 | Günümüzde edebiyat kuramlarının yeri ve işlevi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Berna Moran. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İletişim Yayınları. 2004 Ömer Solak. Edebiyat Biliminde Kuram ve Yöntem. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. 2014 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat kuramlarıni tarihsel gelişimi içerisinde inceler. | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 5 |
| 2 | Edebiyat teorisinin ve teori üretmenin amacını kavrar. | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 |
| 3 | Edebi metinlerin edebiyat kuram ve yöntemleri temelinde inceleme. | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 5 |
| 4 | Edebiyat eleştirisi ile kuramlar arasında bilimsel-yöntemsel ilişki kurmayı öğrenir. | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 |
| 5 | Edebiyat kuramlarının diğer beşeri bilimlerle olan ilişkisini kavrar. | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||