| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültür Tarihi II | ADE 110 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Alman Edebiyat tarihini öğrencilere kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Aydınlanma Dönemi ile başlayarak Sturm und Drang Dönemin bitişine kadar Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Alman edebiyatı tarihini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aufklärungszeit | |
| 2 | Immanuel Kant | |
| 3 | Rokoko - Pietismus- Empfindsamkeit | |
| 4 | Bürgerliches Trauerspiel | |
| 5 | Gottsched und Lessings Theaterauffassung | |
| 6 | Lessings 17. Literaturbrief | |
| 7 | G.E.Lessing: Emilia Galotti | |
| 8 | G.E.Lessing: Nathan der Weise | |
| 9 | Sturm und Drang | |
| 10 | Sturm und Drang | |
| 11 | Friedrich Schiller | |
| 12 | Kabale und Liebe | |
| 13 | Johann Wolfgang Goethe | |
| 14 | Die Leiden des jungen Werthers |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Wilhelm Gössman. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Grupello Verlag. 2006. Hüseyin Salihoğlu. Alman Kültür Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara. 1993. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 2 | Alman edebiyatı tarihini tanır. | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 3 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| 4 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
| 5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||