| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültürlerarası Edebiyat II | ADE 408 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Kültürlerarası edebiyat kavramını açıklamak ve Alman edebiyatında yabancı kökenli yazarları ve eserlerini incelemek. |
| Dersin İçeriği | Kültürler arası Edebiyat kavramının doğuşu, önemi, kapsamı, geçmişte ve günümüzde kültür farklılıkları ile oluşan edebi düşünce ve ürünler, Goethe ve oryantalizm, 20 yy.da modern Avrupa’da yabancıların yaşadığı deneyimler, Almanya’daki -Türk edebiyatı, Göçmen Edebiyatı üzerinde tarihsel ve örnekler bağlamında durulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler yazınbilim, yazınsal türler ve epik türdeki roman kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğrenciler yazın kuramlarını ve yazınsal eleştiri yöntemlerinin temel ilkelerini araştırır, öğrenir ve tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Öğrenciler roman analizinin temel kurallarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Öğrenciler yazınsal eleştiri yöntemlerini, bildiri ve makale gibi bilimsel çalışmalarda farklı yöntemlerle incelenmiş roman analizlerini değerlendirerek pratikte uygulamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur ve farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kültürlerarasılık Kavramı ve Tarihi | |
| 2 | Göç - Göçmen ve Sürgün Kavramı | |
| 3 | Misafir İşçi Edebiyatı ve Almanya | |
| 4 | I. Kuşak Yazarlar ve İşlenen Konular | |
| 5 | Migranten Literatur Kavramı ve II. Kuşak Yazarlar | |
| 6 | Migranten Literatur Kavramı ve II. Kuşak Yazarlar | |
| 7 | Göçmen Yazını ve III. Kuşak Yazarlar | |
| 8 | Göçmen Yazını ve III. Kuşak Yazarlar | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Dritter Raum ve Mitbürger Kavramlarının Gelişimi | |
| 11 | Melez yazın ve yansımaları | |
| 12 | Göçmen Yazınında Kültürel Sorunlar | |
| 13 | Dil Problemi ve Kültürel Kimlik Problemi | |
| 14 | Kültürler arası iletişim: Türk-Alman Edebiyatı Temsilcileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
| Ders Kaynakları | Hofmann, Michael / Patrut, Iulia-Karin, Einführung in die interkulturelle Literatur, ISBN: 978-3-534-26626-5 Kara, Yade, Selam Berlin, Diogenes Verlag, Kara, Yade, Cafe Cyprus, Diogenes Verlag |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler yazınbilim, yazınsal türler ve epik türdeki roman kavramlarını tanımlar | ||||||||||
| 2 | Öğrenciler yazın kuramlarını ve yazınsal eleştiri yöntemlerinin temel ilkelerini araştırır, öğrenir ve tartışır. | ||||||||||
| 3 | Öğrenciler roman analizinin temel kurallarını öğrenir. | ||||||||||
| 4 | Öğrenciler yazınsal eleştiri yöntemlerini, bildiri ve makale gibi bilimsel çalışmalarda farklı yöntemlerle incelenmiş roman analizlerini değerlendirerek pratikte uygulamayı öğrenir. | ||||||||||
| 5 | Öğrenciler Almanca edebiyatın roman türündeki önemli yapıtlarını okur ve farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. | ||||||||||
| 6 | Öğrenciler, çalışmalarını sözlü olarak sunar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||