| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sunum ve Tartışma | ADE 422 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel düzeyde yaptıkları araştırmaları bilimsel yöntemlerle sunmayı ve tartışmayı öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Etkili, dogru ve akici konusabilmek, bilimsel bir konu hakkinda tartışabilme ve sunum yeteneğini geliştirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Önceki dönem ödevleri nasil sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Eserlerin farkli kitap tanitim yazilarini arastırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Tanitim yazilarini tartisır ve sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Bilimsel açıdan topluluk önünde kendisini ifade etme yetisi kazanır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Konulara farklı açıdan bakar ve eleştirel olarak ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Bilimsel topluluğa sunuabilecek kapsamlı metin hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel sunum hazırlama adımları I | |
| 2 | Bilimsel sunum hazırlama adımları II | |
| 3 | Sınıflama | |
| 4 | Dialektik | |
| 5 | Sunum süresi | |
| 6 | Cümle yapısı | |
| 7 | Konuşma temposu | |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Sunum konuları üzerinden uygulama I | |
| 10 | Sunum konuları üzerinden uygulama II | |
| 11 | Sunum konuları üzerinden uygulama III | |
| 12 | Sunum konuları üzerinden uygulama IV | |
| 13 | Sunum konuları üzerinden uygulama V | |
| 14 | Sunum konuları üzerinden uygulama VI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
|
| Ders Kaynakları | Lobin Henning (2012): Die wissenschaftliche Präsentation: Konzept – Visualisierung – Durchführung. UTB Verlag Hamburg |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Önceki dönem ödevleri nasil sunar | ||||||||||
| 2 | Eserlerin farkli kitap tanitim yazilarini arastırır | ||||||||||
| 3 | Tanitim yazilarini tartisır ve sunar | ||||||||||
| 4 | Bilimsel açıdan topluluk önünde kendisini ifade etme yetisi kazanır | ||||||||||
| 5 | Konulara farklı açıdan bakar ve eleştirel olarak ele alır | ||||||||||
| 6 | Bilimsel topluluğa sunuabilecek kapsamlı metin hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||