| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Semantik | ADE 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere anlam bilimiyle ilgili bilgi verilmesi ve çeşitli anlam yöntemlerinin aktarılması amaç edinilmektedir. |
| Dersin İçeriği | Anlam biliminin ne olduğu, dilbilim içerisindeki yeri ve diğer bilim alanlarıyla olan ilişkisi anlatılacak. Çeşitli anlam bilim modelleri örneklerle anlatılacak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlam biliminin dil ve edebiyat pratiğindeki merkez rolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sözcüksel anlam ve bağlamsal anlamın özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
| 3 | sözlü ifade ve yazılı anlam arasındaki ilişkiyi tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Anlam bilim yöntemleriyle dilsel ve iletişimsel sorunları çözer. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Anlam bilimin günümüzdeki bağlamsal bakışını kavrar | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Anlam bilimini, pragmatik bilimle karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anlamın tanımı | Sayfa 1-13 |
| 2 | İfade ve anlam arsındaki ilişki | Sayfa 22-24 |
| 3 | Kavramlar, Anlam ve Sözcükler | Sayfa 24-27 |
| 4 | Sözcüklerin Kullanımı ve Anlamı | Sayfa 27-28 |
| 5 | Sözlüksel Anlam ve Kullanım anlamı | Sayfa 28-32 |
| 6 | Anlamın özellikleri ve tipleri | Sayfa 32-37 |
| 7 | Anlam alanları | Sayfa 37-50 |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Dil ve Düşünce | |
| 10 | Anlam açısından Dil ve Çevre | Sayfa 83-97 |
| 11 | Anlamın oluşumu | Sayfa 107-110 |
| 12 | Anlam ve Tümce ilişkisi | Sayfa 110-119 |
| 13 | Anlam ve Metin ilişkisi | |
| 14 | Anlam ve Mantık ilişkisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Monika Schwarz, Jeannette Chur (2004): Semantik. Ein Arbeitsbuch. Gunter Narr Verlag Doğan Aksan (2000): Her Yönüyle Dil. Ana Çizgileriyle Dilbilim. TDK Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anlam biliminin dil ve edebiyat pratiğindeki merkez rolünü kavrar. | ||||||||||
| 2 | Sözcüksel anlam ve bağlamsal anlamın özelliklerini tanımlar. | ||||||||||
| 3 | sözlü ifade ve yazılı anlam arasındaki ilişkiyi tartışır. | ||||||||||
| 4 | Anlam bilim yöntemleriyle dilsel ve iletişimsel sorunları çözer. | ||||||||||
| 5 | Anlam bilimin günümüzdeki bağlamsal bakışını kavrar | ||||||||||
| 6 | Anlam bilimini, pragmatik bilimle karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||