| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seçimli Yabancı Dil (İngilizce II) | ADE 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN TİMUÇİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 + düzeyinde İngilizcede; - İşlevsel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları; çıkarım yapabilmeleri, - Okuduklarını anlamaları; çıkarım yapabilmeleri, - Kendilerini yazılı ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ders boyunca öğrencilere İngiliz dilinin kullanım alanlarına yönelik örnekler sunulacak ve öğrenciler yoğun dinleme ve okuma metinleri ile buluşturulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Personality, Discussing a Personality Test and Re-writing Activity. | |
| 2 | Listening to a a radio programme about portraits. | |
| 3 | Watching a documentary. | |
| 4 | Reading an article about personality. | |
| 5 | Writing a personal profile. | |
| 6 | Phrases with name, Idıoms for people. | |
| 7 | Discussing controversioal ideas. | |
| 8 | Reading an article about good and bad advice. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Listening to a discussion about trustworthiness. | |
| 11 | Watching a BBC programme. | |
| 12 | Hypothetical conditional: past. | |
| 13 | Collocations. | |
| 14 | Idioms of opinion. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
| Ders Kaynakları | İngilizcenin kullanımına yönelik çeşitli dilbilgisi, dinleme, okuma ve yazma metinleri. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | 4 | |||||||||
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | ||||||||||
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | ||||||||||
| 4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | ||||||||||
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | ||||||||||
| 6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||