| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seçimli Yabancı Dil (İngilizce I) | ADE 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN TİMUÇİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN TİMUÇİN, |
| Dersin Yardımcıları | Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü Araştırma Görevlileri. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 + düzeyinde İngilizcede;
- Dinlediklerini anlamaları; çıkarım yapabilmeleri, - Okuduklarını anlamaları; çıkarım yapabilmeleri, - Kendilerini yazılı ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ders boyunca öğrencilere İngiliz dilinin kullanım alanlarına yönelik örnekler sunulacak ve öğrenciler yoğun dinleme ve okuma metinleri ile buluşturulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Öğrencilerin okuma, dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Derste verilen örnekler ile gerçek hayat arasında ilişki kurabilmek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Talking about new experiences: direct and indirect questions | |
| 2 | Making phone enquiries: listening to people at the conversation evening. | |
| 3 | Personality vocabulary: words and pharases to describe yourself and someone you know. | |
| 4 | Try something new: present perfect. | |
| 5 | Writing an advice; edit for accuracy.. | |
| 6 | Watching a BBC programme. | |
| 7 | Giving andresponding to opinions; support your viewpoint. | |
| 8 | Mid Term Exam. | |
| 9 | Listening to opinions about surveillance. | |
| 10 | Reading an article about small actions with big results. | |
| 11 | Reading a letter of complaint. | |
| 12 | Writing a letter of complaint using formal language. | |
| 13 | Vocabulary: issues. | |
| 14 | Watching a BBC programme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
| Ders Kaynakları | İngilizcenin kullanımına yönelik çeşitli dilbilgisi, dinleme, okuma ve yazma metinleri. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama. | 5 | |||||||||
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek. | 5 | |||||||||
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | 5 | |||||||||
| 4 | Öğrencilerin okuma, dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | 5 | |||||||||
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek. | 5 | |||||||||
| 6 | Derste verilen örnekler ile gerçek hayat arasında ilişki kurabilmek. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||