| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kültür Tarihi | SAU 058 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türklerde giyim kuşam kültürünü analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Türklerde sanat, dil ve dinin günümüze etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türklerdeki devlet anlayışını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 6 | Türklerde ekonomik hayat ile sosyal hayat arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, Kaynakları, Kültür ve Kültür Kavramı, Kültür ve Medeniyet Farkı, Kültürel değerlerin oluşumunu etkileyen faktörler | [1] Sayfa 15-31 |
| 2 | Türklerde devlet fikri (Millet, ülke, hâkimiyet, teşkilat); Hakimiyet anlayışı (hakimiyetin ilahi temelleri, hakimiyetin intikali) | [2] Sayfa 56-70 |
| 3 | Türklerde devlet başkanı (hükümdarlık sembolleri, devlet başkanının özellikleri); idari yapı ve özellikleri; Hukuk | [2] Sayfa 70-80 |
| 4 | Türklerde Ordu (Teşkilat, Savaş araç ve gereçleri, askeri eğitim) | [3] Sayfa 538-696 |
| 5 | Türklerde Sosyal Hayat: Sosyal Yapı (Aile, boy, bodun); Orta Asya Türklerinde bayram ve festivaller | [1] Sayfa 288-292 |
| 6 | Türklerde ekonomik hayat: besicilik, tarım ve ticaret | [2] Sayfa 103-156 |
| 7 | Türklerde beslenme ve giyim-kuşam | [6] Sayfa 222-230 |
| 8 | Türklerde din ve din kültürü: Gök Tanrı Dini, Atalara saygı ve bağlılık, tabiat kuvvetlerine inanma, diğer dinler | [7] Sayfa 1-67 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Türklerde Sanat ve Türk Sanatı kavramının oluşumu: Resim, heykel, mimarlık ve müzik | [6] Sayfa 234-286 |
| 11 | Türklerde yerleşik hayata geçiş ve şehirleşme | [8] Sayfa 1-23 |
| 12 | Türklerde yazı dili ve edebiyatı: Yazı, dil, edebiyat (destanlar, efsaneler) | [1] Sayfa 330-340 |
| 13 | Türklerde Bilim ve Zaman Hesabı (takvim) | [6] 152-200 |
| 14 | Türklerde Düşünce ve Ahlak- Değerlendirme | [1] 345-352 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. |
| Ders Kaynakları | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır |
| 2 | Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir |
| 3 | Türklerde giyim kuşam kültürünü analiz eder |
| 4 | Türklerde sanat, dil ve dinin günümüze etkilerini değerlendirir |
| 5 | Türklerdeki devlet anlayışını tanımlar |
| 6 | Türklerde ekonomik hayat ile sosyal hayat arasında ilişki kurar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||