| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Felsefi Düşünce | SAU 054 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Felsefî düşünce aracılığıyla ilgili alanda anlama, açıklama, eleştiri, birleştirme ve farklılaştırma becerileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Bilimlerle -daha çok insan bilimleri- ilgili çeşitli metinleri belirtilen amaçlar doğrultusunda incelemek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Felsefî düşünmeyi tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Felsefî düşünme aracılığıyla metin incelemesi yapabilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Düşünüş biçimlerini tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Mantıksal yapıları hata ve isabet bakımından çözebilme. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Düşünceleri gerekçelendirebilme ve gerekçeleri ayırt edebilme. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Düşünmek nedir? | |
| 2 | Düşünmek nedir? | |
| 3 | Felsefî düşüncenin özellikleri | |
| 4 | Felsefî düşünce ve diğer alanlarla karşılaştırma | |
| 5 | Mantık ve düşünme | |
| 6 | Analitik düşünme | |
| 7 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
| 8 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
| 9 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
| 12 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
| 13 | Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm | |
| 14 | Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Örnek metin analizleri ve seçme felsefe metinleri Felsefe Aracılığıyla Düşünmek, C.Horner, E.Westacott, Çev. A.Arslan Klasik Mantık, N.Öner Sembolik Mantık, T.Grünberg |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Felsefî düşünmeyi tanıyabilme. |
| 2 | Felsefî düşünme aracılığıyla metin incelemesi yapabilme. |
| 3 | Düşünüş biçimlerini tanıyabilme. |
| 4 | Mantıksal yapıları hata ve isabet bakımından çözebilme. |
| 5 | Düşünceleri gerekçelendirebilme ve gerekçeleri ayırt edebilme. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||