| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmede Mesleki Eğitim | KIM 496 | 8 | 4 + 20 | 14 | 15 |
| Ön Koşul Dersleri | Staj |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin mesleki eğitimine yönelik kariyer planlaması yapabilmesi, mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması, kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletme ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Performans Değerlendirme, |
| 2 | İşletmenin organizasyon yapısını, üretim veya hizmet süreçlerini analiz edebilir. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını iş ortamında etkin bir şekilde uygular. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmelerde Mesleki Eğitimin Tanımı ve Amacı | |
| 2 | İşletme Tanıma ve Kurumsal Yapılar | |
| 3 | Mesleki Etik ve İş Disiplini | |
| 4 | İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | |
| 5 | İşyeri Gözlemi ve Uygulamalı Görevler | |
| 6 | Kalite Yönetimi ve Süreç İyileştirme | |
| 7 | İletişim ve Takım Çalışması | |
| 8 | Ara Sınav / Rapor Değerlendirme | |
| 9 | Zaman Yönetimi ve İş Planlaması | |
| 10 | Problem Çözme ve Karar Verme | |
| 11 | Teknoloji Kullanımı ve Dijital Yeterlilik | |
| 12 | Girişimcilik ve Yenilikçilik | |
| 13 | Rapor Yazımı ve Sunum Teknikleri | |
| 14 | Final Sunumları ve Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İşletmede uygulanan test ve ölçümlerin prosedürleri |
| Ders Kaynakları | Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletme ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilir. | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 5 |
| 2 | İşletmenin organizasyon yapısını, üretim veya hizmet süreçlerini analiz edebilir. | ||||||||||||
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını iş ortamında etkin bir şekilde uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 24 | 384 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 386 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 15 | ||