| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yenilenebilir Enerji Kaynakları | KIM 336 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi. |
| Dersin İçeriği | Enerji, atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Enerji ve doğa konularını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| 3 | Fosil enerji kaynaklarını açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını bilir, kaynaklarını sorgular. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır. | Tartışma, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri. | Ders notları ilgili kısım |
| 2 | Enerji ve doğa | Ders notları ilgili kısım |
| 3 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği | Ders notları ilgili kısım |
| 4 | Yenilebilir enerji kaynakları | Ders notları ilgili kısım |
| 5 | Güneş enerjisi kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri. | Ders notları ilgili kısım |
| 6 | Güneş enerjisi teknolojileri | Ders notları ilgili kısım |
| 7 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. | Ders notları ilgili kısım |
| 8 | Jeotermal enerji. | Ders notları ilgili kısım |
| 9 | ARASINAV | Ders notları ilgili kısım |
| 10 | Biokütle enerjisi | Ders notları ilgili kısım |
| 11 | Biokütle enerjisi | Ders notları ilgili kısım |
| 12 | Su enerjisi (hidroelektrik) | Ders notları ilgili kısım |
| 13 | Dalga ve gel-git enerjisi. | Ders notları ilgili kısım |
| 14 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | Ders notları ilgili kısım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Sunumları |
| Ders Kaynakları | [1] Yarımkaya, Derya; Alternatif Enerji ve Kaynakları, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2021. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Enerji ve doğa konularını tanımlar | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 |
| 2 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır. | ||||||||||||
| 3 | Fosil enerji kaynaklarını açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını bilir, kaynaklarını sorgular. | ||||||||||||
| 5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır. | ||||||||||||
| 6 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 71 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||