| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Kimya II | KIM 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Genel Kimya I ve II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine nitel ve nicel kimyasal analizleri yapabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramları kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Titrimetrik analiz; Asit baz titrasyonları ve teorisi; Poli asit-bazların titrasyonları; Nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları; Kompleks oluşum reaksiyonları ve dengeleri; EDTA titrasyonları; Elektrokimya; Yükseltgenme indirgenme titrasyonları; Yükseltgenme/indirgenme titrasyonlarının uygulamaları; Potansiyometri; Bulk elektroliz: Elektrogravimetri ve kulometri ve Voltametri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kimyasal analiz yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Kimyasal analiz metodu araştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Kimyasal analiz metodu seçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Kimyasal analiz sonuçlarını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Kimyasal analizlerdeki hataları irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Kimyasal analiz metodunu laboratuarda uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri | [1] Sayfa 368394 |
| 2 | Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri | [1] Sayfa 368394 |
| 3 | Karmaşık asit-baz sistemleri için titrasyon eğrileri | [1] Sayfa 395427 |
| 4 | Karmaşık asit-baz sistemleri için titrasyon eğrileri | [1] Sayfa 395427 |
| 5 | Nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları | [1] Sayfa 428448 |
| 6 | Kompleksleşme reaksiyonları ve titrasyonları | [1] Sayfa 449486 |
| 7 | Kompleksleşme reaksiyonları ve titrasyonları | [1] Sayfa 449486 |
| 8 | Elektrokimyaya giriş | [1] Sayfa 490522 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Standart elektrot potansiyellerinin uygulamaları | [1] Sayfa 523559 |
| 11 | Yükseltgenme/indirgenme titrasyonlarının uygulamaları | [1] Sayfa 560587 |
| 12 | Potansiyometri | [1] Sayfa 588632 |
| 13 | Bulk elektroliz: Elektrogravimetri ve kulometri | [1] Sayfa 633664 |
| 14 | Voltametri | [1] Sayfa 665706 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J. ve Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, 2007, Ankara. |
| Ders Kaynakları | Gündüz, T. Kantitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitabevi, 7. Baskı, 2003. Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kimyasal analiz yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Kimyasal analiz metodu araştırabilir. | ||||||||||||
| 3 | Kimyasal analiz metodu seçebilir. | ||||||||||||
| 4 | Kimyasal analiz sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
| 5 | Kimyasal analizlerdeki hataları irdeleyebilir. | ||||||||||||
| 6 | Kimyasal analiz metodunu laboratuarda uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||