| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyoteknolojiye Giriş | KIM 471 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMRA YILMAZER KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Biyoteknolojinin modern, üstün ve yeni gelişen alanlarını, tarihsel uygulamalarını, moleküler biyoji, biyoinformatik, genomik, proteomik ve etik gibi başlıklarla genel bir değerlendirme sunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Biyoteknolojinin tanımı ve önemi, moleküler biyoloji, biyoteknolojinin türlerine genel bakış, biyoteknoloji pazarı, biyoteknoloji mevzuatı ve etik. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler biyoteknolojinin tanımını ve tarihsel gelişiminii öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Rekombinant DNA teknolojisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İlgilenilen genin nasıl kopyalanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Proteinlerin saflaştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Biyoteknoloji mevzuatı ve etik hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyoteknoloji Tanımı ve Tarihi | |
| 2 | Biyoteknolojinin Uygulama Alanları | |
| 3 | Biyoteknolojinin Türleri ve Biyoteknoloji İşletmesi | |
| 4 | Genler ve Genomlara Giriş | |
| 5 | Genler ve Genomlara Giriş | |
| 6 | Genetik Kod | |
| 7 | Mutasyonlar | |
| 8 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | İlgilenilen Geni Nasıl Klonlarsınız? | |
| 11 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) | |
| 12 | Ürün Olarak Proteinler | |
| 13 | Proteinlerin Saflaştırma Yöntemleri | |
| 14 | Etik ve Biyoteknoloji |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Telefoncu A. (1995), Biyoteknolloji, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, Türkiye. [2] Moo-Young M. (1985). Comprehensive Biotechnology, Vol.1-4, Pergamon Pres, New York, USA. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler biyoteknolojinin tanımını ve tarihsel gelişiminii öğrenir. | ||||||||||||
| 2 | Rekombinant DNA teknolojisini öğrenir. | 5 | |||||||||||
| 3 | İlgilenilen genin nasıl kopyalanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||||||
| 4 | Proteinlerin saflaştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||||||
| 5 | Biyoteknoloji mevzuatı ve etik hakkında bilgi edinir. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 73 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||