| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Organik Spektroskopi | KIM 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Reaksiyon Mekanizmaları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri. |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Organik bir bileşiğin yapı analizi için , UV, IR,1H-NMR , 13C-NMR ve Kütle spekroskopik yöntemlerini kullanabilmek. |
| Dersin İçeriği | Spektroskopiye Giriş; UV ve Görünür Bölge Spektroskopisi, IR Spektroskopisi ;1H-NMR Spektroskopisi ;13C-NMR Spektroskopisi; Kütle Spektroskopisi ve UV, IR, NMR ve kütle spektrumlarını kullanarak organik bileşiklerin yapılarının belirlenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabililir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Spektral verilerle bir bileşiğin yapısını aydınlatabilir | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Yapısı verilen kompleks bir molekülün spekturumunu tahmin edebilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Bilimsel yöntem ve araştırma becerileri kazanır | Problem Çözme, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Spektroskopiye Giriş, Elektromagnetik Işıma ve Özellikleri | |
| 2 | UV ve Görünür Bölge Spektroskopisi | |
| 3 | IR Spektroskopisi | |
| 4 | IR Spektroskopisi ile Yapı Analizleri ve Uygulamaları | |
| 5 | 1H-NMR Spektroskopisi- Çekirdeğin magnetik özellikleri - Kimyasal kayma ve etkileyen faktörler | |
| 6 | 1H-NMR Spektroskopisi-Spin*Spin Yarılması ve İntegrasyon -1H-NMR Spektrumları ile Yapı Belirlenmesi | |
| 7 | 1H-NMR Spektroskopisi - 1H-NMR Spektrumları ile yapı belirlenmesi uygulamaları | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | 13C- NMR Spektroskopisi - 13C- NMR tekniği ve Kimyasal Kayma Aralıkları | |
| 10 | 13C- NMR Spektrumları ile yapıların belirlenmesi | |
| 11 | 1H ve 13C- NMR Spektroskopisi - 1H-NMR ve 13C- NMR teknikleri ile yapıların belirlenmesi | |
| 12 | Kütle Spektroskopisi -Kütle Spektrumları Kullanılarak Yapıların Değerlendirilmesi | |
| 13 | UV, IR, NMR ve Kütle Spektroskopisi Teknikleri Kullanılarak Yapıların Belirlenmesi | |
| 14 | UV, IR, NMR ve Kütle Spektroskopisi Teknikleri Kullanılarak Yapıların Belirlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Erdik E. Organik kimyada spektroskopik yöntemler. Gazi Büro Kitabevi; 1993. Yadav LD. Organic spectroscopy. Springer Science & Business Media; 2004 Dec 9. Forrest T, Rabine JP, Rouillard M. Organic spectroscopy workbook. John Wiley & Sons; 2011 Sep 19. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabililir | 5 | 5 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 2 | Spektral verilerle bir bileşiğin yapısını aydınlatabilir | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
| 3 | Yapısı verilen kompleks bir molekülün spekturumunu tahmin edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 4 | Bilimsel yöntem ve araştırma becerileri kazanır | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 69 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||