| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyokimya Laboratuvarı | KIM 405 | 7 | 0 + 4 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınmış veya alınıyor olması gerekmektedir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, |
| Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere, laboratuvar çalışma kurallarının kavratılması, aldıkları biyokimya I ve biyokimya II derslerinin pekiştirilmesi ve bilimsel çalışma yeteneklerinin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Tampon çözelti hazırlanması, titrasyon, çeşitli biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif tayinleri, idrar analizleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1 - Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | 2 - Tampon çözeltilerin hazırlanmasını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | 3 - Amino asitlerin kalitatif tayini ve asit-bazlığı kavramlarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | 4 - Karbohidratlar ve nükleik asitlerin kalitatif tayinlerini öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | 5 - Proteinlerin saflaştırılma tekniklerini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Enzim saflaştırılması ve kinetiğinin temel kavramlarını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Vitaminlerin kantitatif tayinini öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği, laboratuvar kuralları hakkında bilgilendirme | [1] Sayfa i-iii |
| 2 | Laboratuvar deneyleri için ön hazırlık işlemleri | [1] Sayfa 1-64 |
| 3 | Tampon çözelti hazırlanışı | [1] Sayfa 1-3 |
| 4 | Amino Asitlerin Kalitatif Tayini | [1] Sayfa 7-11 |
| 5 | Amino Asitlerin Titrasyonu | [1] Sayfa 12-15 |
| 6 | Kazein Proteininin Sütten Ayrılması | [1] Sayfa 24-25 |
| 7 | Elma Polifenol Oksidazının Ekstraksiyonu | [1] Sayfa 30-31 |
| 8 | Elma Polifenol Oksidazının Aktivite Tayini | [1] Sayfa 30-31 |
| 9 | ARASINAV | [1] Sayfa 1-31 |
| 10 | Karbohidratların Kalitatif Tayini | [1] Sayfa 32-36 |
| 11 | Nükleik Asitlere Ait Renk Reaksiyonları | [1] Sayfa 45-48 |
| 12 | Limon Suyundaki C Vitamini Miktarı Tayini | [1] Sayfa 49-51 |
| 13 | Kalitatif İdrar Tayinleri | [1] Sayfa 58-64 |
| 14 | Başarısız olunan deney(ler)in tekrarlanması | [1] Sayfa 1-64 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] K. Yıldırım, G. Arabacı ve S. Yılmazer, Biyokimya Laboratuvarı Ders Notları, Sakarya, 2004. |
| Ders Kaynakları | [1] K. Yıldırım, G. Arabacı ve S. Yılmazer, Biyokimya Laboratuvarı Ders Notları, Sakarya, 2004. [2] N. Bakan, Z. Umudum, F. Erman ve B. Avcı, Deneysel Biyokimya, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2009. [3] J.F. Robyt and B.J. White,Biochemical Techniques; Theory and Practice, Waveland Press,Inc., Usa, 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 - Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 |
| 2 | 2 - Tampon çözeltilerin hazırlanmasını öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
| 3 | 3 - Amino asitlerin kalitatif tayini ve asit-bazlığı kavramlarını bilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |
| 4 | 4 - Karbohidratlar ve nükleik asitlerin kalitatif tayinlerini öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 |
| 5 | 5 - Proteinlerin saflaştırılma tekniklerini kavrar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 |
| 6 | Enzim saflaştırılması ve kinetiğinin temel kavramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |
| 7 | Vitaminlerin kantitatif tayinini öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||