| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyokimya I | KIM 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMRA YILMAZER KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküllerin ve makromoleküllerin yapı ile fonksiyonlarının teorik olarak öğrencilere kavratılması ve bu bilgilerle donatılmış öğrencilerin endüstriyel, tıbbi uygulamalar, biyoteknolojiyi v.b. iş alanlarına kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Enzimlerin kullanım alanlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyokimyanın konusu, biyomoleküller ve hücre yapısı | [1] Sayfa 1-15 |
| 2 | Su ve sulu çözeltilerin özellikleri | [1] Sayfa 17-34 |
| 3 | Amino asitler, peptidler ve proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
| 4 | Amino asitler, peptidler ve proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
| 5 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
| 6 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
| 7 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
| 8 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
| 11 | Lipitler ve biyolojik membranlar | [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430 |
| 12 | Lipitler ve biyolojik membranlar | [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430 |
| 13 | Nükleik asitler | [1] Sayfa 197-209 |
| 14 | Vitaminler | [1] Sayfa 211-246 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005 |
| Ders Kaynakları | [2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çev. Kılıç, N., Palme Yayıncılık, Ankara, 2005. [3] F. Pamuk,Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır. | ||||||||||||
| 2 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | ||||||||||||
| 3 | Enzimlerin kullanım alanlarını belirler | ||||||||||||
| 4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar | ||||||||||||
| 5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır | ||||||||||||
| 6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||