| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Azot Kimyası | KIM 333 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN, |
| Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Azot içeren organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandırılması, eldesi, reaksiyonları, fiziksel özellikleri hakkında bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Aminler, amonyum bileşikleri, azotlu bazlar, aminlerin sentezi, iminler, enaminler, amidler, nitriller, N-N bağı içeren bileşikler, oksimler, N-oksitler, nitroso bileşikleri ve nitro bileşikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar | ||
| 2 | Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | ||
| 3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar | ||
| 4 | Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir | ||
| 5 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar, | ||
| 6 | Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aminler | [1] Sayfa 6-13 |
| 2 | Amonyum Bileşikleri | [1] Sayfa 14-21 |
| 3 | Azotlu bazlar | [1] Sayfa 22-25 |
| 4 | Aminlerin sentezi | [1] Sayfa 22-25 |
| 5 | İminler | [1] Sayfa 26-31 |
| 6 | Enaminler | [1] Sayfa 32-35 |
| 7 | Amidler | [1] Sayfa 36-41 |
| 8 | Nitriller | [1] Sayfa 42-47 |
| 9 | ARASINAV | [1] Sayfa 1-47 |
| 10 | N-N bağı içeren bileşikler | [1] Sayfa 48-53 |
| 11 | Oksimler | [1] Sayfa 54-60 |
| 12 | N-Oksitler | [1] Sayfa 61-68 |
| 13 | Nitroso bileşikleri | [1] Sayfa 69-82 |
| 14 | Nitro bileşikleri | [1] Sayfa 83-91 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] BAILEY, D. B., MORGAN K. M., Organonitrogen Chemistry, Oxford University Press, New York, 2003. |
| Ders Kaynakları | [2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar | ||||||||||||
| 2 | Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | ||||||||||||
| 3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar | ||||||||||||
| 4 | Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir | ||||||||||||
| 5 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar, | ||||||||||||
| 6 | Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 74 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||