| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Etik, Kaynak Araştırma ve Raporlama | KIM 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMRA YILMAZER KESKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SEMRA YILMAZER KESKİN, |
| Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | E-kaynakları etkin şekilde tarar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Farklı türlerde raporlar hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri | |
| 2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması | |
| 3 | Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi | |
| 4 | Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri | |
| 5 | Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma | |
| 6 | E-kütüphaneler ve e-kaynaklar | |
| 7 | E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri | |
| 8 | Araştırma raporlarının planlanması | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | İyi bir raporun yapısal özellikleri | |
| 11 | İyi bir raporun biçimsel özellikleri | |
| 12 | Rapor metninin yazılmasında temel kurallar | |
| 13 | Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez | |
| 14 | Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | ||||||||||||
| 2 | Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | ||||||||||||
| 3 | Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır | ||||||||||||
| 4 | E-kaynakları etkin şekilde tarar, | ||||||||||||
| 5 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | ||||||||||||
| 6 | Farklı türlerde raporlar hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 57 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||