| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atomik Spektroskopi | KIM 346 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, atom ve elektromanyetik radyasyon arasındaki enerji değişimini incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Atomik Spektroskopiye Giriş, Atomların Yapısı, Açısal Momentum, Çok Elektronlu Atomlar, Fotoelektron Spektroskopisi, Zeeman Etkisi, Nükleer Spin Etkisi, Atomların Elektronik Spektroskopisi, X- Işınları Spektroskopisi, Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi, Atomik Emisyon Spektroskopisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Spektroskopi konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| 3 | Spektroskopi uygulamaları için gerekli modern araçların temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Literatürü takip etme ve anlama | Proje, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | [1] Sayfa 1-11 |
| 2 | 2. hafta:AS_SUNU_1/1 | [1] Sayfa 11-18 |
| 3 | 3.Hafta: AS_SUNU_1/2 | [1] Sayfa 143-189 |
| 4 | 4.Hafta:AS_SUNU_2/1 | [1] Sayfa 192-204 |
| 5 | 5.Hafta:AS_SUNU_2/2 | [1] Sayfa 192-204 |
| 6 | 6.Hafta:AS_SUNU_3/1 | [1] Sayfa 192-204 |
| 7 | 7.Hafta:AS_SUNU_3/2 | [1] Sayfa 99-113 |
| 8 | 8.Hafta:AS_SUNU_4/1 | [1] Sayfa 116-139 |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | 10.Hafta:AS_SUNU_4/2 | [1] Sayfa 253-271 |
| 11 | 11.Hafta:AS_SUNU_5/1 | [1] Sayfa 299-351 |
| 12 | 12.Hafta:AS_SUNU_5/2 | [1] Sayfa 429-491 |
| 13 | Sunum Haftası 1/2 | |
| 14 | Sunum Haftası 2/2 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Spektroskopik yöntemlerin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
| 2 | Spektroskopi konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
| 3 | Spektroskopi uygulamaları için gerekli modern araçların temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
| 4 | Literatürü takip etme ve anlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||