| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlaç Analiz Teknikleri | KIM 441 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Kromatografi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine ilaç analizleri yapabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramları kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Kimya öğrencilerine ilaç analizleri yapabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramları kazandırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İlaç tanımını ve çeşitlerini bilir. | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Preparatlar için analiz yöntemlerini seçebilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Biyolojik örneklerde ilaç analizlerini yapabilir. | ||
| 4 | İlaç analizlerinde HPLC kullanımın metodu araştırabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Termal yöntemleri bilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Validasyon metotlarını uygulayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlaç bilimi | |
| 2 | İlaç bilimi | |
| 3 | İlaç bilimi | |
| 4 | Preparatlarda analiz yöntemleri | |
| 5 | Preparatlarda analiz yöntemleri | |
| 6 | Biyolojik örneklerde ilaç analizleri | |
| 7 | Biyolojik örneklerde ilaç analizleri | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | İlaç analizlerinde HPLC | |
| 10 | Termal yöntemler | |
| 11 | Termal yöntemler | |
| 12 | Validasyon | |
| 13 | Validasyon | |
| 14 | İlaç analizlerinde HPLC |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlaç: Tasarım, Sentez ve Analiz Yöntemleri, Selma SARAÇ , S. Ebru BÜYÜKTUNCEL , Arzu KARAKURT, 2024. |
| Ders Kaynakları | İlaç: Tasarım, Sentez ve Analiz Yöntemleri, Selma SARAÇ , S. Ebru BÜYÜKTUNCEL , Arzu KARAKURT, 2024. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İlaç tanımını ve çeşitlerini bilir. | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| 2 | Preparatlar için analiz yöntemlerini seçebilir. | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| 3 | Biyolojik örneklerde ilaç analizlerini yapabilir. | ||||||||||||
| 4 | İlaç analizlerinde HPLC kullanımın metodu araştırabilir. | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| 5 | Termal yöntemleri bilir. | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| 6 | Validasyon metotlarını uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 81 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||