| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kimyacılar İçin Matematik | KIM 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Matematik 1 almış olması önerilir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYNUR MANZAK, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencinin, Matematiğin ana prensip ve kavramlarını anlamasını sağlamak ve özel olarak da Fizikokimya ve Analitik Kimya için bir temel oluşturmak. |
| Dersin İçeriği | Koordinat sistemleri. Fonksiyonlar ve grafikler. Logaritma ve özellikleri. Diferansiyel hesap: Tek ve çok değişkenli fonksiyonlar. İntegral hesap: Belirli ve belirsiz integral; integral alma metotları; belirli integrallerin uygulamaları; çok katlı integraller. Sonsuz seriler. Diferansiyel denklemler: Adi diferansiyel denklemler ve çözümleri. Sayısal metotlar: Newton-Raphson metodu; sayısal integrasyon, yamuk ve simpson metodu. Temel istatistik ve hata analizi: En küçük kareler metodu ve eğri uydurma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | ||
| 2 | Verileri grafikle gösterebilir | ||
| 3 | Fonksiyonların türevini alabilir. | ||
| 4 | Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | ||
| 5 | İntegrasyon uygulamalarını yapabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kartezyen Koordinatlar | |
| 2 | Fonksiyonlar ve Grafikler | |
| 3 | Logaritma | |
| 4 | Diferansiyel Hesaplamalar, Kısmi Türev, Toplam Diferansiyel, Mak.ve Min. Noktalar | |
| 5 | İntegral Hesaplamalar | |
| 6 | Sonsuz Seriler | |
| 7 | Maclaurin ve Taylor Serileri | |
| 8 | Çözümlü Örnekler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | En Küçük Kareler Metodu | |
| 11 | Newton-Raphson Yöntemi | |
| 12 | Yamuk ve Simpson Metodu | |
| 13 | Diferansiyel Denklemler | |
| 14 | Diferansiyel Denklemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Çeviren, Prof Dr. Zeki Büyükmumcu,Kimyacılar için Uygulamalı Matematik, J.R.Barrante 3. Baskıdan 2009, Nobel Kitabevi-Ankara [2] Hirst, D.M., Mathematics for Chemists, MacMillan, London, 1976. [3] Mathematica 5.1 for Microsoft Windows, Copyright 1988-2004 Wolfram Research, Inc., New York |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | ||||||||||||
| 2 | Verileri grafikle gösterebilir | ||||||||||||
| 3 | Fonksiyonların türevini alabilir. | ||||||||||||
| 4 | Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | ||||||||||||
| 5 | İntegrasyon uygulamalarını yapabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 74 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||