| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel Kimya II | KIM 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA DOMBAYCIOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal kinetik ve denge kanunlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Sulu çözeltilerde denge, çözünme ve pH kavramlarını tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Fizikokimyasal değişimleri açıklar, entalpi, entropi ve serbest enerji kavramları tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Elektrokimya ile ilgili olayları yorumlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Metaller, ametaller ve geçiş metallerini tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının doğasını açıklar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kimyasal kinetik | [1] Sayfa 578-613 |
| 2 | Kimyasal denge | [1] Sayfa 626-653 |
| 3 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 665-699 |
| 4 | Asit-baz dengeleri | [1] Sayfa 710-737 |
| 5 | Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri | [1] Sayfa 749-771 |
| 6 | İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji | [1] Sayfa 782-811 |
| 7 | Elektrokimya | [1] Sayfa 823-859 |
| 8 | Baş grup elementleri I: Metaller | [1] Sayfa 872-897 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Baş grup elementleri II: Ametaller | [1] Sayfa 906-939 |
| 11 | Geçiş elementleri | [1] Sayfa 949-977 |
| 12 | Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri | [1] Sayfa 985-1015 |
| 13 | Çekirdek kimyası | [1] Sayfa 1024-1049 |
| 14 | Organik kimya | 1] Sayfa 1058-1107 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G. Herring (Çeviri), Genel Kimya, Palme Yayıncılık, 8.Baskı,2005 |
| Ders Kaynakları | [2] C.E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyası, Çağlayan Kitabevi, 1.Baskı,1999 [3] E.Erdik, Y.Sarıkaya, Temel Üniversite Kimyası, Cilt:2, 1986 [4] W.Fine, H.Beal (Çeviri), Üniversite Kimyası, 2.Cilt, Alkım Yayınevi,2000 [5] W.Atkins, L.Jones (Çeviri), Temel Kimya, Bilim Yayıncılık, 1999. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal kinetik ve denge kanunlarını tanımlar | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 |
| 2 | Sulu çözeltilerde denge, çözünme ve pH kavramlarını tanımlar | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 3 | Fizikokimyasal değişimleri açıklar, entalpi, entropi ve serbest enerji kavramları tanımlar | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| 4 | Elektrokimya ile ilgili olayları yorumlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 5 | Metaller, ametaller ve geçiş metallerini tanımlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| 6 | Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının doğasını açıklar | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||