| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyokimya II | KIM 403 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I dersinin alınmış olması gerekmektedir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere, canlılardaki enerji dönüşümlerini, metabolizma, metabolik yollar ve metabolizmanın düzenlenmesi ile hücre içi bilgi akışını kavratmak ve bu konularda yorum yapabilme yeteneği kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Biyoenerjtik, metabolizma ve metabolizmanın düzenlenmesi, hücre içi kalıtsal bilgi akışı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini nasıl gerçekleştiğini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Öğrenciler metabolizma kavramını algılar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Öğrenciler metabolik yolları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öğrenciler metabolik yolların nasıl düzenlendiğini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Öğrenciler hücre içi bilgi akışının nasıl gerçekleştiğinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metabolizma ve Biyoenerjetik | [1] Sayfa 247-273 |
| 2 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
| 3 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
| 4 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
| 5 | Lipid Metabolizması | [1] Sayfa 375-432 |
| 6 | Lipid Metabolizması | [1] Sayfa 375-432 |
| 7 | Amino Asit ve Protein Metabolizması | [1] Sayfa 433-478 |
| 8 | Nükleotid Metabolizması | [1] Sayfa 479-495 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Hormonlar | [1] Sayfa 607-632 |
| 11 | Metabolizmanın Bütünlüğü ve Koordinasyonu | [1] Sayfa 497-518 |
| 12 | DNA ve Replikasyon | [1] Sayfa 519-542 |
| 13 | RNA, Transkripsiyon ve Translasyon | [1] Sayfa 543-605 |
| 14 | RNA, Transkripsiyon ve Translasyon | [1] Sayfa 543-605 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] K. Yıldırım, Biyokimya Ders Notları, 2005 (Sunumlar). |
| Ders Kaynakları | [1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005.2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Çev. Ed. Kılıç, Nedret, Palme Yayıncılık, Ankara,2005. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
| 5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
| 6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
| 7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
| 9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
| 10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
| 11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
| 12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini kavrar | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini nasıl gerçekleştiğini anlar | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Öğrenciler metabolizma kavramını algılar | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Öğrenciler metabolik yolları öğrenir | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 5 | Öğrenciler metabolik yolların nasıl düzenlendiğini yorumlar | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 6 | Öğrenciler hücre içi bilgi akışının nasıl gerçekleştiğinin kavrar | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||