Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | BIY 450 | 8 | 4 + 20 | 14 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik olarak edindikleri bilgi ve becerileri gerçek iş ortamında uygulamalarını sağlamak, mesleki deneyim kazandırmak, iş disiplini, iletişim, sorumluluk alma gibi temel mesleki yeterlilikleri geliştirmelerine katkı sunmaktır. Öğrencinin mezuniyet sonrası istihdam edilebilirliğini artırmak temel hedeftir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğrenciler, öğrenim gördükleri programın gerektirdiği bilgi ve becerilere uygun bir işletmede belirli bir süreyle çalışarak:
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alan bilgilerini iş ortamında uygulayabilir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
2 | İşletme organizasyonunu ve işleyişini analiz edebilir. | ||
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder. | ||
4 | Takım çalışmasına etkin şekilde katılır. | ||
5 | Mesleki problem çözme ve karar verme becerileri geliştirir. | ||
6 | Yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve İşletme Ortamına Uyum | |
2 | İşletmenin Yapısını Tanıma | |
3 | Mesleki Gözlem ve Günlük Kayıt Tutma | |
4 | Biyoloji Alanıyla İlgili Uygulamalara Katılım I | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kurallarını Uygulama | |
6 | Biyoloji Alanıyla İlgili Uygulamalara Katılım II | |
7 | Takım Çalışması ve İşbirliği | |
8 | Orta Dönem Değerlendirme ve Geri Bildirim | |
9 | Problem Çözme ve Karar Verme Süreçleri | |
10 | Mesleki Sorumluluk ve Disiplin | |
11 | Alan Dışı Gözlemler ve Entegrasyon | |
12 | Uygulamalı Mesleki Faaliyet | |
13 | Rapor Hazırlama ve Sunum Teknikleri | |
14 | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alan bilgilerini iş ortamında uygulayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
2 | İşletme organizasyonunu ve işleyişini analiz edebilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
4 | Takım çalışmasına etkin şekilde katılır. | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 |
5 | Mesleki problem çözme ve karar verme becerileri geliştirir. | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 |
6 | Yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 24 | 384 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 387 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,48 | ||
dersAKTSKredisi | 15 |