| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiyenin Sulak Alanları | BIY 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyede bulunan lotik ve lentik sistemlerin ekolojik ve ekonomik önemlerinin irdelenmesi ve sürdürülebilir kullanımının öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Türkiyedeki lotik sistemler, lentik sistemler, bu sistemlerin iklimsel, çevresel, ekolojik, ekonomik, küresel önemlerinin ve korunmasının anlatılması, bölgelere göre sulak alanlar |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sulak alanların önemi ve işlevlerini anlamak | ||
| 2 | Sulak alanların kullanım değerlerini anlamak | ||
| 3 | Türkiye coğrafyasını, iklimini ve Türkiyedeki göllerin oluşumunu bilmek | ||
| 4 | Ramsar Alanlarını listelemek | ||
| 5 | Türkiye coğrafyasına göre göllerin konumunu bilmek | ||
| 6 | Türkiye coğrafyasına göre akarsuların konumunu bilmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sulak alanların önemi, işlevleri, kullanım değerleri | |
| 2 | Türkiye Coğrafyası ve İklimi, Türkiye’nin Gölleri ve Oluşumları | |
| 3 | Ramsar Sulak Alanları | |
| 4 | Karadeniz Bölgesi Sulak Alanları | |
| 5 | Karadeniz Bölgesi Sulak Alanları (Devam) | |
| 6 | Marmara Bölgesi Sulak Alanları | |
| 7 | Marmara Bölgesi Sulak Alanları (Devam) | |
| 8 | Ege Bölgesi Sulak Alanları | |
| 9 | Akdeniz Bölgesi Sulak Alanları | |
| 10 | Akdeniz Bölgesi Sulak Alanları (Devam) | |
| 11 | Orta Anadolu Bölgesi Sulak Alanları | |
| 12 | Orta Anadolu Bölgesi Sulak Alanları (Devam) | |
| 13 | Doğu Anadolu Bölgesi Sulak Alanları | |
| 14 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi Sulak Alanları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk tarihinin daüları, göller, ve nehirleri, vakıfbank kültür yayınları, Okan Yeşilot, 2001 Türkiye Gölleri, Kazancı ve ark., 2000 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sulak alanların önemi ve işlevlerini anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 |
| 2 | Sulak alanların kullanım değerlerini anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 |
| 3 | Türkiye coğrafyasını, iklimini ve Türkiyedeki göllerin oluşumunu bilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 |
| 4 | Ramsar Alanlarını listelemek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 |
| 5 | Türkiye coğrafyasına göre göllerin konumunu bilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 |
| 6 | Türkiye coğrafyasına göre akarsuların konumunu bilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||